My Story Pulak

Tak dinafikan aku semakin mudah diserang penat & mengah bile byk berjalan. Tp dek krn asyik terngiang ngiang nasihat & saranan para ibu sedia ada kt opis nie, aku gagahkn jgk berjalan sebanyak yg mungkin. Smlm, seharian di KL krn kes Abah kt HUKM, sempat lg sblm discussion dgn Doktor Bedah pd pkl 9pm+, jalan2 with hubby kt Jusco Tmn Maluri. Takde beli ape2 pn eventho mata dh terlekat pd baju gown berwarna pink yg less smpi 50%. Cepat2 hubby ckp 'tggu bb dlm perut tue keluar dulu ehhh'. Cam kejam betol Encik Suami pd aku pd waktu tue tsk tsk.

Cara berjalan skrg adlh sgt huduh ok. Cam kengkang bak penguin pn ade. Hahaha. Tp perot masih blm turun bawah lagi la. Means bb masih blm btl2 engaged di laluannya. Masih tinggi perot yg memboyot ini. Aku rase sometimes aku dh mengalami Braxton Hicks or kontraksi palsu la kate org. Cuak gak kkdng tue tp aku try relaxkan diri. Tak lame pastu rasa sakit tue hilang. Alhamdulillah. Pastu kejap2 je nk buang air kecik. Sehari msti nk buang air besar. Tu pkr yg common la org kate klu dh nk dekat due date tuhh.

Eventho di akhir2 nie rase mcm makin seksa dgn keadaan diri yg sarat nih, aku try kuatkn semangat & xnk manjakan diri sgt. Utk Solat duduk pn sdh amat payah skrg nie ok. Kaki mcm dh x blh dilipat kebelakang utk ddk. But if x ddk mcm tue, payah pulak nk sujud. Sujud pn mmg menyakitkan sbnrnyer sbb perut terhimpit. Lps sujud je msti cam mengah2 sket. Dugaan sungguh. Maybe dh nk kene Solat ddk ats kerusi kot ekk???

Antenatal Class this Sunday sdh confirmed. Di suruh pakai seluar sbb ade kene buat senaman. Aku x pasti samada blh pergi ke tak. Kkdng rase mcm dh x larat sgt2 dah nk kemana2 buat mcm2 xtvt. Tp mengenangkan ketakutan klu blh xnk di'induce' or di c-section, kene gagah jgk mengaktifkn diri nih. Hopefully dgn usaha nie dptlah aku bersalin dgn cara normal & mudah. Insyallah, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat