Jalan2 Cari Perabot

Alhamdulillah. Sofa & dining table hunting sdh pn selesai semalam. Rock tak aku pd hari ke 17 berpantang sdh keluar jalan2??? (dlm hati takot2 jgk sbnrnye sbb terbayang time bentan kejap Ahad lepas huhuh). Mak aku dgr punyelah terkojot dia hehehe. Nk wat camne mak. Takkn nk soh hubby g pilih sorang2. Ntah camne design & ape kaler yg dipilihnya karang. Perabottu semua nk pakai lama bknnye kejap2. Harga pn bknnye murah2 setakat sepuloh hengget blh dpt 3 brg heheh. 1st destination of course la Encik Harimau kite (maybank lahhh). After that straight to kedai baby Manjaku kt Bangi & straight to Nilai. Haihhh..geram sungguh tgk baju bb girl yg sgt cute2 & sweet. Lagi geram sbb Naurah dh lahir & ade depan mata. Mase dia dlm perot lagi, xdelah segeram ini ok! :) Encik hubby spt biasa akn mengajak aku kembali ke alam nyata. Hadiah baju & yg seangkatan dgnnya utk Naurah sgtlah menimbun di rmh Semenyih tue. Rezeki Naurah mmg byk. Mcm2 jenis hamper dpt. Blm lagi dgn duit yg org selit kt tgn Naurah tu kann. Duit tu kitorang plan nk bukak akaun Amanah Saham Didik khas utk Naurah. Selain insurans medical+education Prudential yg masih dlm proses dokumentasi. Haihh..untungnya Naurah. Dulu mase ibu kecik2 xde pn mak & abah ibu buat mcm2 simpanan utk ibu. Insyallah, ibu akan sentiasa cuba buat yg terbaik utk anak ibu si kenit nih. Naurah adlh amanah dr Allah buat ibu & ayah. Kami akn cuba buat semua yg terbaik utk kamu yer nak!! :) (cam ayat drama pulak hahah)
Akhirnya last week hubby dh belikan aku weight scale. Cam debar2 masa nk naek penimbang tuh. Ntah2 bkn berat aku makin turun, menaik ntahnye huhuh. Alhamdulillah berat aku turun sbnyk 10 kg dr berat akhir yg diambil lebih kurang seminggu sblm melahirkan Naurah. Haruslah turun jgk sbb makan pn asek yg bersup & ikan shj. Plus berjaga mlm & pagi2 bute melayan rengekan Naurah & mengepam susu utk EBM. 2 weeks saje sdh turun sebanyak itu. Aku bayangkan 10 kg lagi dlm masa 2 weeks & rasanya xkanlah semudah itu kann?? hehee. Utk kembali ke berat bdan ideal or asal, mmg aku kene turun lg 10 kg je lagi. Tp klu blh lost lebih byk lagi dr amaun tu bukankah lebih bagos??? huhu...Cabaran hubby akn cuba ku sahut. Anyway hubby pn cam excited je tgk badan aku dh mengecil kembali. Klu x sblm nie tgk kembang semangkuk jer kan. Tak selera gaknye kate hubby dlm hati hua hua. Stp kali terpandang seluar jeans 2 pasang kt dlm almari tue, msti azam semakin bertambah kuat utk kembali ke saiz asal. Insyallah after this berpantang dgn mak sndiri, diet akn menjadi lebih ketat sbb sndiri control makan. Klu kt rmh in law ni, diorang mmg asek surh aku mkn je. Dgn alasan aku breast feeding Naurah. Masalahnye aku x lapo pn sllunye. Selera mkn sdh kembali normal. Serius aku mmg xde nafsu nk mkn byk2 pn. Cam pelik jgk sbb seingat aku, dulu sblm aku berjaya kurus, aku mmg seorg yg kuat mkn. Aku mmg suke mkn. Tp skrg dh jd lain pulak. X kesah la kan. Yg penting aku blh slim balik mcm mase kawen :p
Hari nie Insyallah after lunch, me, hubby & Naurah akn bertolak ke Villa Cheras. So tata for now. Nak mandi. Tak sabar nk jumpe mak & abah & siblings den. Till then...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat