Back For Good

Ya Allah...lame sungguh rasenyer x menulis kt sini. Spt yg sedia maklum, kt Salak Tggi (ST) xde access internet. Thats y la lame sungguh aku menyepi. Now that aku ade kt kg. tercinta, maka bolehlah jenguk2 mane yg patot. Itu pn mcm skrg nie, terpaksa memangku Naurah yg sdg lena tido di pangkuan. Hebat tak ibu?heheh :p

Aku balik sini semalam dgn Naurah yg semakin bam-bam dgn susu ibunya, mak & abah + adik guwe si Anje. Bertolak from ST pkl 8.00 pagi & smpi Linggiu pkl 11.30 pagi. Jumaat nti Insyallah akn balik semule ke ST sbb on Sabtu dh nk kene balik Semenyih. Hari Ahad Insyallah ade majlis aqiqah utk Naurah si kudik ibu nihh :) Ntah camnelah rupa anak ibu nie pas xde rambut sok ekk?huhuh

Naurah kene ruam kt muke dia. Kesian je tgk merah2 pipi & dagu dia tuh. Dah pegi klinik kes. ST & Dr. ade bekalkn 2 jenis krim. Kate Dr. ruam alahan tp x bgtau alahan ape. Ramai yg kate ruam susu plus cuaca panas buat dia sllu berpeluh makanya lagi mudah kene ruam. Tp aku tgk baby2 lain kt klinik tu bersih2 jer. Rase cam aku sorang je x pandai jage anak :( Tak tau dh nk jaga mcm mane lagi. Benda pn dh jadi. Now usaha jelah hari2 letak ubat & mujurlah ade kurang sikit eventho x sepenuhnya. Bile ade part yg dh elok, part lain pulak yg naik ruamnya. Tension sungguh aku nengoknya. Eventho dlm Baby Book yg dpt free mase g Antenatal Class kt An Nur tulis ruam pd baby adlh pkr biasa berlaku, ibu mane yg x risau kann? Kesiannye anak ibu nihh. Apelaa ibu Naurah nie...tsk tsk

Semalam sempat godeh2 blog org lain jer. X sempat nk menulis ape pn. Byk sungguh yg aku tertinggal. Ade yg dh bersalin, ade gak yg masih tgh tggu hari saje. How time flies kann? Naurah pn dh nak masok 2 bulan. Seminggu lebih je lagi sblm aku naik kerja. Bile aku keje nti Naurah akan dijaga sekejap oleh Mak aku kt ST tuh. Sementara Abah& Mak masih tinggal ngn aku kt ST, bolehlah Naurah tumpang dijaga dulu. Parents aku ade kt sane sbb Abah masih ade check up kt HUKM after discharge from hosp. abt 2 weeks ago. Since Kak Ya dh selamat pindah tempat keje kt Gurun, rmh sewa kt Cheras pn x available dah la. Abg aku tinggal ngn mertua dia kt Keramat sbb anak dia si kudik Emriel, adik sis in law aku yg jaga. So xkan parents aku nk ddk sane pulak eventho lebih dekat kan? So yg paling available rmh aku kt ST nie jelah eventho ambil masa 1 jam la jgk dr rmh ke HUKM tu. Blh kate every week/2 weeks Abah akn ade check up kt sane. Thats y xleh nk balik Johor. Nie pn balik sbb nk tgk rmh yg dh sebulan parents aku tinggal. Mcm tongkang pecah pn ade mase balik smlm huhuh.

Ttg kesihatan Abah, eventho nmpk mcm dia dh sihat, but sometimes tak juga. Ade masa Abah lemah sgt smpi nk pitam. Dah 2 kali kejadian nk pitam berlaku mase kt ST. Kali pertama waktu siang & aku hntr ke klinik kes. ST. Kali kedua pkl 1 pagi & hubby yg hntr ke klinik kt Nilai. Abah byk tido kesan dr ubat yg berpuluh biji berlu ditelannya setiap hari. Itu pn bkn lena sgt katenya. Lagi2 klu batuknya menyerang. Berat Abah dh turun 11kg sejak surgery dulu. Dh la Abah tu rangka kecik. Nmpk kurus sgt dgn tulang yg semakin menonjol. Beshnya klu berat aku leh turun sbyk tu kan?? After lost abt 10 kilos after 2 weeks berpantang, berat terus menurun tp dlm kuantiti yg sgt sikit. Hampessss. Now masih dlm kategori gempal or chubby. Sama mcm b4 kurus sblm nk kawen last year. Selera mkn biasa jer, tp lapo yg x tahan tuu. Mak kate sbb aku breastfeed Naurah. Then camne nk kurus nihh??


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat