Changes of Life

Hari nie sdh hari Jumaat. Genap 5 hari aku tinggalkn Naurah & kembali menjadi wanita yg bekerjaya. Tahun 2008, ppn bekerjaya. 2009, isteri bekerjaya & 2010, ibu bekerjaya. Tempoh perubahan status yg aku alami adalah dlm jarak yg sgt hampir. Sometimes rase cam blur jugak heheh. Alhamdulillah perasaan 'zero' itu sdh lama x menjengah. Blh kate xde masa pn ade nk melayan perasaan sndiri. Semua tumpuan sdh pergi sama itu budak tecitt si kudik ibu Naurah Zayanie (bunga yang cantik). Dan aku masih tak lupa pd Incik Suami terchenta. Curik2 masa jgk bile Naurah tgh syok tido utk ibu manja2 dgn ayah pulak. Asek Naurah je nk manja dgn ibu. Ibu pn nak manja dgn ayah jugak :p

Skrg nie aku & hubby saling mengasihani diri pasangan masing2. Aku kesian kt hubby sbb byk kerja rmh dia kene take over. Layanan aku utk dia mcm masa makan cedok nasi dlm pinggan, sediakan air etc. sdh jarang tertunai. Pagi2 nk buat air utk bekpes pn dh x sempat. Makanya blh kata tiap2 hari aku mintak maaf kt hubby krn sbb2 di atas. Alhamdulillah hubby pn faham dgn situasi aku yg tak menang tangan melayan Naurah yg sgt manja dgn aku tuh. Hubby pulak kesian kt aku tang terpaksa melayan karenah Naurah x kire masa. Lebih2 lagi bile Naurah cranky pagi2 bute time org lain tgh syok2 tido. Ke hulu ke hilir dukung & pujuk Naurah spy tido. Hubby rasa bersalah sbb x dpt tlg aku dukung & pujuk Naurah. Naurah xnk dgn hubby time mcm tue. So aku pn fhm bkn hubby xnk tlg tp dia mmg x dpt nk buat ape2. Akhirnya bila dh terbangun, hubby akn tlg basuh pam susu & storage. Sometimes layan karenah aku pulak yg tiba2 haus pagi2 bute. Kdg2 tlg amek pampers Naurah kt bwh yg dh habis kt bilik or amek baju baru Naurah bile baju sedia ada dh basah dgn susu.

Kdg2 hubby berlawak jgk bile aku saje ckp ' Abg xnk tlg org jaga Naurah. Sedih.' Jwpn hubby ' Itulah pengorbanan seorg ibu namanya'. Dan pd aku pengorbanan seorg Ayah tak kurang hebat juga bila dpt meringankn beban kerja rmh yg lazimnya dibuat bersama-sama dgn isteri. Ape yg hubby buat dh cukup buat aku rasa bersyukur mendpt seorg suami yg ringan tulang sptnya. Sometimes bila Naurah tido nyenyak, aku tlg jgk sikit2 buat kerja rmh. Tak dpt byk, sikit pn jadilah. Sejak Naurah lahir ke dunia, rasanya blm pernah lg aku sempat memasak utk hubby. Kesian kt hubby asek mkn mknn kedai ajer. Klu nk masak on weekend maybe blh kot. X pernah cuba lagi sbb weekend nie yg pertama sejak aku dh naik kerja. B4 this parents aku ada, so mak jelah yg masak. Sabtu nk ke rmh in law. So on Ahad Insyallah klu x pegi mana2 akn try masak utk hubby. Masak yg simple2 je juz for the 2 of us. Naurah minum susu ibu je k! :p

Bile dh ada Naurah, pergerakan kitorang suami isteri agak terbatas sikitlah. Means nk berjalan-jalan merayap kemane mane lah kann. B4 this prefer tinggalkn Naurah dgn parents aku or PIL if nk pergi belanja brg2 dapur etc. Naurah kecik lagi. So rase kesian lak nk angkut dia kesane kemari. Baru sekali last weekend after bwk Naurah ke klinik for 2 months injection, bwk dia terus ke Giant sbb nk beli brg2 dapur. Hubby sorong troli, aku sorong stroller :P so sweet. Rase pelik pn ade sbb selama nie asek nmpk org lain je sorong anak. Now dh merasai sndiri pengalaman tu. Syukur, alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah krn memberikn aku kesempatan utk merasai nikmat menjadi seorang isteri & seorg ibu. Rasa mcm dh complete hidup aku skrg. After this maybe aim utk 2nd child pulak. Tp itu lambat lagi. So mls la nk pk byk. Skrg fokus kt si kudik ibu nih dulu k! Hrp Naurah membesar dgn sihat, cerdik & jadi anak solehah. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat