I 'm Trying


Dulu mase blm ade Naurah asek citer psl diri sndiri & hubby. Skrg blh kate stp entry msti ade citer psl si kudik tue. Dah kate status pn dh bertukar, cerita pn haruslah berubah same kan? Aku smpi jd xde idea nk cerita ape klu bkn psl Naurah. Klu ade idea pn pd aku dh kurang menarik utk di share hehe. Bercerita ttg diri aku, skrg nie aku tgh menanggung kesakitan kt mata kiri. Smpi lebam jadinya mata aku sebelah mcm kene tumbuk. Bile org tnya, aku ckp je Iz (hubby) tumbuk. Miahaha. Hubby aku lg hampeh. Asek ckp aku skodeng org jer. Sape siot aku nk skodeng klu bkn dia hahah. Xpon skodeng Naurah time nk tukar diapers (di kira skodeng ker nie?). Aku rase mata aku jd mcm nie sbb nk tumbuh ketumbit. Hehh..da lame betol menatang nie x menjengah dlm idop aku. Sekali dia menyerang, smpi lebam mata dibuatnya. Ntah atok ketumbit gaknyer yg dtg kt mata aku nih. Dan yg peliknya ketumbit x muncul2 jgk. Ape dia nak, aku pn tatau. Huhh. Lebam & bengkak. Nk bukak mata pn cam susah. Ramai soh g klinik tp aku cam malas sbb x yakin ade ubat utk ketumbit. Ade ker? Klu ade pn aku malas nk pegi. Cam poyo. Cehh.

Pagi td aku hntr hubby kt Putrajaya Sentral. Dia ade course kt Hotel Concorde smpi hari Jumaat nie. Ptg nnti pn kene amek dia jugak. Klu aku tinggal dia teros balik rmh jumpe Naurah bisa? Wakaka. Ntah pukul bape ntah mamat tu smpi karang. Aku dh la x sabo2 stp hari nk balik awal jumpe dgn si kudik tue. Ishh..aku cube lari dr bercerita ttg Naurah. Tp otak nie asek nk citer psl dia aje. Cthnye aku nk citer mlm td Naurah xnk tido after terkejot dr pukul 2.30am smpi 5.00am. Hubby dpt berjaga sama2 smpi pkl 3.30am je pastu dia flat. So sape lagi klu bkn ibu yg berdedikasi nie yg memujuk si kudik spy cepat tido. Hasilnya ntah bape jam je ntah aku lelap. 6.30am sah2 dh kene mandi kann. Klu hari2 mcm nie blh jd sawan gaknye aku. Nyahahaa. Hrpnye mlm nie Naurah tido lena mcm biasa. Amin. See!! kan aku dh citer psl Naurah. Susah betol nk elak diri dr citer psl dia.

Anyway hari nie aku dpt berita gembira dr sorang kwn blogger. Rupenya dia pegnen dlm senyap after miscariage last year. Kire cepat jgk lekat kwn aku sorang tuhh. Alhamdulillah, rezeki. Her EDD on August & time tu adlh bln Ramadhan (start 11hb maybe). Kegembiraan menjelang Syawal. Seronok bile ramai kwn2 blogger yg miscariage dh pegnen balik. Masing2 pn umur masih muda. So Insyallah xde masalah sgt nk conceive. Melainkn ade halangan2 laen mcm penyakit etc la kan. Bercerita psl pregnancy, teringat pulak opismate aku si Mages pn dh bersalin hari Isnin lepas. Dia bersalin kt KPJ Seremban dpt baby boy 2.53kg. Perot dia mase pegnen beso, tp bb xdelah besar sgt heheh. X kesahla. Yg penting semuanya selamat. Dia sllu sms/call aku tnya mcm2. Skrg tgh riso sbb susu badan dia blm keluar. Hari nie baru start urut tp dia kata blm keluar betol2 lg susunya. Time aku dulu, baru urut hari pertama, susu dh mencurah curah. Bengkaknya sakit laen mcm wa ckp lu. Perggh. Klu x ingat anak, rase cam nk give up je nk breast feed time tue. Seb baek aku dh beli pam siap2. Dpt je pam, teros lega bebb. Mase tu Naurah kena jaundis. Bagi susu ibu, teros turun kuningnya smpila teros baek. Ubat paling baek utk jaundis mmg susu ibu. Hidup susu ibu!!!

Skrg bekalan susu ibu utk Naurah kt nursery adlh 18oz dlm tempoh masa dia kt sana selama 9-10 jam. Eventho pengasuh dh x ckp pape psl kekurangan susu yg aku bekalkn (ade lebih lg dlm bbrp oz), but still aku risau je kalau2 x cukup. Setakat nie jadual pemerahan susu aku yg hnya 4 kali utk 24 jam masih lg relevan. Hasil tenusu adlh dlm range 18-24oz. Haha..dh mcm hasil susu ternakan binatang pn ade hua huah. Kire orait la tu kann? Dan aku mmg xde lansong stok EBM dlm fridge. Jenis kais hari nie, menom esok. Mlm ibu bagi yg lagi fresh punyer utk Naurah. Naurah suke tak? Suke ibu (kata Naurah dlm hati :p). Dan hasil perahan di opis sdh x tumpang simpan dgn fridge opis hubby lg. Aku dh beli cooler bag+techni ice sheet (by online je) utk simpan EBM tuhh. Senang blh tinggal dlm Surau je beg tu sekali dgn pump. After perahan kedua & slps solat Asar, baru aku amek benda alah tu. Now aku tgh tggu pembelian online aku yg seterusnya iaitu 4 keping cloth diaper (CD) Autumnz & 5 storage bottle Safety Plus. Insyallah by end of this week dh smpi. Tak sabo aku nk try pakaikn CD utk Naurah. Dh bleh jimat sket duit dr beli disposable diapers (DD). Plan guna CD bile kt rmh je. Utk nursery senang bg DD jer. Itu pn aku rase dh blh jimat byk. Klu ok penggunaan CD nih, maybe akn tambah pembelian dr jenama2 lain pulak. Dan maybe penggunaan DD tidak diperlukan lagi. Jimat duit & environmental friendly. Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat