Bahaya On9 Shopping

Lately aku menjadi seorg yg sgt boros. Boros bile berbelanja brg2 utk Cik Bunga. Dan kbnykannya by online shopping. Bahaye betol lah medium pembelian yg kunun2nye utk memudahkan pengguna nih. Mudah mmg la mudah. Masalahnya duit tu laju je keluar. Maklumla..semuanya dihujung jari anda -_-". Paling haru bile aku x rase menyesal pon beli brg2 yg aku dh beli tue. Klu menyesal, msti aku dah stop beli mcm2 kan huhuh.  Plus semua yg aku beli tu semuanya digunakan dgn jayanya. Duit dlm bank makin lame makin menyusut. Mcm separa sedar jer buat semua klik2 dihujung jari tue hohoh. Kembali ke alam nyata bile kuar duit kt ATM, receipt keluar, 'Ehhh...segini je ker duit aku tinggal?'. Bile fikir2, lama2 aku jadi nk marah kt hubby pulak. Sbbnye cam aku jer beli mcm2 utk Naurah. Dia xde beli ape ponggg. Tp cam x logik pulak nk marah sbb bkn hubby yg soh beli pon kann. Hehehe...dah miong gaknye aku nihh...haihhh...Terbaru aku nak beli 3 barang utk Naurah yg bernilai RM200. Aku asyik dok hold je dulu utk confirm payment sbb pk maybe blh beli depan mata je kot. Tp bile? Nk kuar shopping dgn Naurah, aku kureng suke sket. Sbbnye kesian kt dia dgn cuaca yg panas di usung ke hulu ke hilir. Hishh..betol2 dlm dilema aku skrg nihh... Tuelah masalahnye bile ada duit & senang pulak nk diguna pakai. Aku nk simpan dlm Tabung Haji, tp malas nk pergi masokkn pulak. Nak pegi beratur bagai....Hishhh...poyo la aku nie....malas ahh pk..-_-"

Beshnya esok cuti Hari Wesak. Hubby ade ajak g wedding esok kt Putrajaya. Adik ipar sifu hubby kawen. Anak kpd seorg Dato' . Musnah cita2 aku nk pakai selebet selekeh pegi kenduri kawen huhuh. If xde aral, it would be 1st wedding yg Cik Bunga akn attend. Hrpnye si kudik x meragam mase kt sane. Be a good girl ok kudik ibu!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat