Khabar Dari Gurun

Ya Allah....pelupe sungguh mak si Naurah nih. Pdhal kt opis smlm aku dh ingat dah. Last2 lupe balik sbb terlebih excited kott. Sbnrnya semalam adlh hari lahir mak aku. Smpi sudah aku lupe nk wish kt dia. Punyelah syiok sembang2 skali ngn Abah & Anje ttg life diorang mase kt Gurun nuu. Byk sungguh cerita yg nk diceritakan sekaligus mcmla diorang nak balik Johor hari nie huhuh. Nenek Naurah mmg rindu sgt kt dia. Mak kata smpi termimpi-mimpi Naurah mase kt sane. Malangnya masa diorang semua smpi rumah guwe smlm, waktu Naurah tido sdh sampai. Jadinya bbrp minit je nenek dpt main2 ngn dia, x lame pastu teros zzzzzzz. Mak sempat belikan Naurah 2 dress yg sgt2 cute. Mmg byk gilos baju Naurah yg fancy2 kt rmh. Menunggu giliran utk dipakai. Mcm nie kenelah sllu bwk Naurah jalan2 ekk? (cam alasan nk kuar rmh sllu je niehh :p). Dan Ibu Naurah pn dpt jgk ok ole-ole dr Gurun. Sepasang baju kurung ready made yg sdg dipakai skrg (mak Naurah mmg x sabo) & baju tido cam baju kelawar tp lg besh hehe. Ade jgk kain batik lepas yg berkenan di hati tp aku declined sbb kain batik yg MIL bagi masa proses berpantang haritu adlh sgt byk smpi berbelas helai sdh menjadi perhiasan shj di dlm almari. Seb baek aku ade kesedaran sivik :p Dpt jugak buah Mangga di dlm kotak yg cantet (8 biji) dikirim oleh Kak Ya yg dibeli di airport di Alor Star. Kt sini dgn harga yg sama blh dpt 5 kilo buah mangga. Rasanya pon sama mcm buah mangga yg dibeli di pasar malam. Guwe pon gatal tgn sms K.Ya tulis 'hebatnya buah tgn ko. kt sini 5 kilo blh dpt dgn rege tu'. Reply by her 'Lantak'. (bdk nie x berterima kasih, byk songeh lak..mungkin ini kata2 K.Ya dlm hati :p)

Ohh berbalik pd cerita semalam adlh besday mak guwe, aku ingat nk bwk dia & the rest g makan besh2 sket. Sbnrnya dr sblm diorang seme pegi ke Gurun, aku & hubby dh plan nk bwk diorang g makan ikan bakar/seafood kt Bagan Lalang. Since BL bkn jaoh sgt pn dr rmh aku tuhh. Tp xde masa yg sesuai & bz dgn plan2 yg tetibe mendatang. Check up Abah adlh esok (hubby akn hntr ke HUKM) & 12hb (Rabu depan). Minggu nie kene balik rmh in law kt Semenyih pulak. Mggu depan maybe diorang dh nk balik ke Johor. Then mcm mane? Klu dh gitu, choice yg ade juz bwk diorang hari Ahad nie jelah. Hmm..ok kot. Nnti guwe diskas ngn hubby lah. Tgk ape kate driver haha.

Bln ini adalah bulan Mei & bulan Mei adlh bulan guwe & hubby di ijabkabul :)) Sgt pantas masa berlalu. Blm pun sampai anniversary yg pertama, Naurah sdh pn wujud di dunia. Alhamdulillah. Dan aku skrg adlh agak pening memikirkan tempat yg menarik for the 3 of us pergi bercuti to celebrate the day. Lps pk pjg, kitorng decide to go to Port Dicson saje which is tidak terlalu jauh juga terlalu dekat  (faktor Naurah yg masih kecitt). And I lost couting for how many years aku dh x jejak kaki ke sane. So maybe ini masa yg sesuai utk me'refresh' balik suasana kt sane. Kannn?? kann??. Ok lokasi sdh dipilih. Kat mane lak nk bermalam? Kat mane?manerrr?. Aku survey jgk bbrp hotel tp xde lagi yg menarik perhatian la. So masih lg dlm proses mensurvey chalet or hotel room yg suit with our budget (23hb gaji blm masok lagi okehhh :( huhuh). If ade sape2 yg terbace entry aku nie, feel free to suggest any place for us to stay for the night. Tenkiu in advance :)

Naurah dlm proses nk tido..
Ok..dahh tido....hehhh :p



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat