Mysteries To Solve

Pelik bin Ajaib. Semalam aku mkn kt cafe hotel. Duit RM10+kupon telah  hilang x dpt dikesan. Possibilities blh hilang antaranya ialah termasok dalam mushroom soup or pelbagai lauk pauk yg disediakan atau di ambil org (bile mase dia amek?). Selepas bbrp kali tawaf dlm cafe utk lihat if tercicir kt mane2, akhirnya aku surrender. Seb baek akak cashier blh lebih kurang. So hari nie akn bayar hutang semalam heheh. Nak kate aku x bwk duit & kupon, mmg x logik sbb after amek kupon, aku balik opis amek duit & teros g cafe. Nak kate tercicir tgh jalan, cafe bkn jaoh pn dr opis & kt belakang aku ade opismate yg jalan slow2. Takkan diorang x nmpk duit aku jatuh?(duit pon pegang kt tgn je). Ishh..klu pikir scr logik, mmg x logik la kejadian aku hilang duit smlm. Dan jenis aku, bile duit hilang, aku pujuk hati yg duit tu bkn rezeki aku. Mungkin aku ade buat salah mane2 psl duit yg x disedari, so Allah tarik balik rezeki aku tuh. Pujukan hati aku nie apply to whatever amount yg lost. Sikit ke banyak ker, aku yakin Allah lebih mengetahui knp pkr tu berlaku pd aku. Klu dgn kehilangan duit tu blh menebus sikit sebanyak dosa aku yg melambak tuhh, aku redha.

Hari ini. Tgh syok2 surf internet (patotnye syok buat keje :p), hubby called tnya kunci kete ade pd aku tak? Aku cam, what the...??? Dah ler hari nie bwk kete Myvi dia yg manual tuh. Ade logik ke aku yg pegang kunci kete? Dia pn bkn xtau kemahiran membawa kereta manual aku sdh hampir zero heheh. Tp sbb wife yg solehah :p aku carik jugakla kunci kete tu dlm handbag & plastik kuih aku beli pagi td sekali okeh. Dan serata tempat yg klu fikir2 balik cam x logik aku carik (cth: tandas perempuan miahaha....). Hasilnya of kos la tade.  Hubby pn dah puas cari ke hulu ke hilir mcm kucen hilang anak (seb baek x mengeow hahah). Usually dia kate letak kunci kete atas meja jer. Hari nie pulak tetibe hilang (ade org pedajal hubby kahhh?). Pegi kt Myvi dia selongkar kete yg x berkunci itu (hubby mmg sllu lupe kunci kete huhhh), tgk bawah kete parking sebelah & spjg perjalanan ke opis dia & aku. Still tade. Buat tambah kalut, pkl 12 nie Abah ade check up HUKM & hubby kene balik amek Abah & hantar. 11.30am akhirnya aku soh hubby pinjam kete opis (scr haram) & balik jemput Abah. Kunci kete Myvi masih x jumpe hingga skrg. Kehilangannya masih misteri & aku tgh pk camne nk balik rumah abes keje nnti :p 2 kejadian kehilangan yg berlaku pd suami isteri ini adalah sgt misteri sbb kurang logik duit & kunci kereta itu boleh hilang xdpt dikesan. Keluasan kwsn utk hilang adlh sgt kecil smpi blh kate x boleh nak hilang lansong.

to be continued......

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat