Naurah 1st Outing - The Full Story

Sabtu (1 May 2010) spt yg dirancang, family kecik guwe memulakan perjalanan seawal 11 pagi (awal ke nie?) ke Kuchai Lama (mybbstore) utk menukar warmer Little Bean yg kunun2nya rosak sejak pertama kali dicuba pakai. Start mandi & siapkan Naurah dulu pukul 9.30 am. Kemas brg2 Naurah, thermos, EBM, cooler bag, a few baju, stroller, ibu & ayah bersiap,bla..bla..so on.. last2 jam itulah kitorg semua dpt gerak. Mmg leceh nk kuar jalan2 bile dh ade anak nih. Mcm2 keperluan dia kene sediakan. Takot ade yg x bwk, dh kene balik awal pulak kann? Spoil pulak mood nk jalan2. So preparation harus mantapp oke! Biar lambat asal semua cukup :p Smpi kedai, dh termalu bile sales asst. ckp x rosak pn. Kitorg yg x reti guna. Cehhh. Sdh termalu ibu Naurah. Hangin kt hubby sbb dia yg takot2kn ibu ckp ibu sdh letak air pd tempat yg salah sbb itulah warmer tu kejap je menyala pastu padam x sempat susu Naurah nk panas. Rupa2nya cara ibu mmg betol (masih ade yg x betol jgk :p) tp dek krn ketakutan melampau + masih try guna dgn cara yg salah, harus  warmer xkn dpt berfungsi dgn betol jgk kannn. Bile sales asst.tu try, sah xde ape yg x kene pon. Maka silalah bwk balik itu warmer (bersama muka tebal 3 inci) & skrg sdh tiada masalah lg. Ingat dah rugi dtg jaoh2 semata2 nk tukar benda yg x rosak pon, seb baek mata terpandang Bumble Bee Baby Safe Liquid Cleanser & teros grab 2 promotion pack 2 bottles. Mmg dh lame carik benda alah nie spy senang nk basuh gadget2 Naurah (terutamanya utk hilangkn milk fat kt botol susu). Alhamdulillah akhirnya jumpe jugak. Maka pemergian kami ke sane tidaklah sia2 :p

Destinasi seterusnya adlh The Mines. Mule2 plan nk ke Midvalley. Tp bile tgk jam, kompem parking dah full. Teros matikan hasrat nk ber'jam' giler & straight to The Mines. Still, masa nk parking byk kereta berderet tp nk expect ape kann. Nama pon weekend. Hari bersuka ria menghabiskn masa bersama family & bershopping sakan. Klu xnak sesak2, duduk rumah tgk tv jelah kann. Dpt masok dlm dah nak pukul 1 tgahri. Teros carik tempat nk makan. Ingat lagi entry kantoi  ngn hubby aku mkn Nandos hari tue? Padahnya hubby soh aku belanja mkn kt Nandos oke! Kopak duit ibu yg baru saje dikeluarkn dr mesin En.Harimau pagi tuh. Huhuhh. Cerita masa makan kt Nandos ada lawaknya. Ntah nape aku haus giler time tuh. So orderlah air yg bottomless (means blh tambah air yg di order byk2 kali tanpa caj lebey). Ade 2 choice je. Ice Lemon Tea & soft drinks. Air bergas boleh ke menom byk2??? So buat pilihan bijak order ILT. Tau bape kali aku mintak tambah itu air? 6 kali okehh! Di ulangi...6 kali. Hasilnya perot aku bulat mcm org pegnen 6 bulan. Teruk aku kene gelak dgn hubby bile gmbr aku & Naurah yg dia snap smpi blh nampak kebuncitan perot aku tuh. Dishes yg aku order pn smpi x larat  nk habiskan sbb dh over loaded dgn ILT. Akhirnya hubby yg kasi licin pinggan aku utk mengelakkan pembaziran. Moral of the story, jgn minum ILT kt Nandos byk sgt, nnti perot boncett...apekahhhh??? or ibu Naurah mmg x senonoh :p
 Ayah pegang Naurah japp..Ibu nak menom air byk2 :p
Air liur Naurah dh berjejes tgk ibu menom sungguh2..Ayah tolong lap dulu..
K, Naurah dh ready...haiii....

Pas makan, nk g mane? Serius aku x reti nk shopping ape2 pn bile bwk Naurah sekali. Rase cam kesian kt dia dibawak ke hulu ke hilir kecit2 mcm tue. Sdhnya dlm otak pk singgah Anakku jelah tgk ade ape2 nk beli ke tak. Hasilnya first time beli baju baru utk Naurah sejak dia lahir aritu. Bkn xnk beli tp baju org bagi dh byk. Ini pn beli sbb baju yg org bagi tu byk baju utk jalan2. Jenis fancy2 kurang sesuai utk dipakai di rumah. Baju harian asek ulang pakai yg sedia ade jer. Kesian lak Naurah. So belilah sehelai baju siang (lengan & seluar pendek) & baju malam (lengan & seluar pjg). Lepas tu teros ajak hubby balik sbb xto nk pegi mane dahh. Kunun2 la balik kann. Tetibe otak aku yg bijak laksana nie kata ' alang2 dh keluar, baek byr duit kete kt Ambank, Alamanda). Pergi pulak Alamanda bayo duit kete aku. Tp kali nie dh malas nk sorong Naurah dlm stroller & ingat kejap jelah proses nk bayo kt ATM tuh. Rupenye beratur panjang la pulak. Naik lenguh bahu aku dukung si Naurah. Skali ATM buat hal pulak payah nk terima duit yg hubby masokkn. So g solat Zohor dulu bile tgk dh pkl 3 ptg. Ingat time tu org dh x ramai kt Surau. Ternyata harapan tinggal harapan huhu. Surau padat gile ok. Gilir2 lak pegang Naurah bile nk Solat tuh. Pegi balik ATM & pelik bin ajaib. Takde org la. ATM pn dah x meragam. Settled. Sempat singgah Big Apple beli donut utk mkn malam. Yg nie Ayah pulak banje ibu :p Naurah tgk ibu makan je k! hehehe...
 Ape la Ayah nie..Naurah & Ibu belom ready laa....
Perot buncit ibu sudah di edit...nyahaha...(masih nmpk sbnrnye hua hua)
Ibu gelap..Naurah lg cerah...(ibu dh sedey dh nie)

Fuhh..dh penat giler dh nie. Cepatlah smpi rumah. Rasa dh x larat sgt dh nie nk g mane2 dah. Tetibe di pertengahan jalan hubby ajak singgah rmh Siti opismate aku yg bersalin awal bln 4 hari tue. Haihhh...ikotkan jelah. Bile lagi nk pergi kann? 2 kali aku g melawat kwn aku tue jadinyer. 1st time pegi ngn opismate jer. Aku pernah cerita dlm entry yg lepas ttg kwn aku nih. Anak dia dh gain weight & x halus mcm mase aku pergi 1st time aritu. Kuning dia pn dh reda. Dan akhirnya smpi ke rumah kami di BBST pkl 6 ptg. Teros siapkn air mandi utk Naurah sbb dia pn cam dh mengamok sket time tue. Badan dh melekit lekit & tensen bile tido asek kene kacau gaknyer. Pas mandi teros Naurah lena. Malamnya pkl 10 mlm ibu & ayah pn dh surrender. Sekian, terima kasih.


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat