Selamat Hari Ibu

Banyak blog menulis ttg Mothers Day yg baru saje berlalu semalam 9 May 2010. Aku pn agak teruja bile pagi2 dpt sms from my BFF from school, Mrs Jombet a.k.a Elly yg baru saje melansungkan perkahwinan on 28/3/2010 lepas. Insyallah, next year turn aku pulak balas sms mengucapkn Hepi Mothers Day pd dia heheh. Sambutan Hari Ibu buat julung2 kalinya buat aku & yg dah ke berapa puluh kali utk Mak tahun nie adalah dgn makan2 on Friday lepas (7/5). Mule2 kan aku plan nk ke Bangi. Bile pk2 mcm x bape special, on last minute, me & hubby tukar plan & straight ahead to Bagan Lalang after pick up Naurah & the rest. Dari rmh pukul 6.30pm, sampai sane dekat2 nk masok Maghrib 7.15pm. Klu dr Cheras dulu, punyelah jaoh rase Bagan Lalang nih heheh. Sampai2 air laut dah surut. Dpt hidu bau laut pon jadilahhh :p Start pilih2 tempat nk makan & alhamdulillah telah pilih tempat yang tepat. Ade Surau, service tip top & makanan pn sodapp. Price pn sgt2 reasonable for the 5 of us. Sian Naurah telan liur jerrr huhuh. Tapi ade 1 yg agak malang. Bateri h/p aku konggg. Same with hubby. H/p Anje pulak night vision sgt hampeh. Adelah jgk snap a fwe pics on her h/p tp lupe aku nk bluetooth kt h/p aku. So entry nie xde la gambo utk di tepek :( Anyway meh aku tulis menu yg kitorang order hari tue utk korang semua bayangkn & kesat air liur yg hampir menitis itu yerrr...

Ikan Jenahak Steam, Ikan Bawal 3 Rasa, Pepahat/Gongong Sambal Telur, Sambal Belacan+timun, Telur Bistik, Tom Yam Campur, Kailan Ikan Masin & Sotong Goreng Tepung.
Air Epal, Sirap Laici, Fresh Orange etc.

Sgt besh environment kat situ. Makin malam, makin ramai org yang datang. Akhirnya tercapai sudah plan nk belanje diorang makan. Alhamdulillah. Sbnrnya aku agak risau jgk nk bawak Naurah sekali sbb waktu Maghrib nie waktu setan bermaharajalela. Bdk2 kecit cam Naurah sgtlah sensitif dgn makhluk2 ghaib nih. Syukur Naurah takde pape & mcm biasa je smpi ke hari nie. Hari Sabtu balik ke rmh in law kt Semenyih. Pergi ke kedai Little One yg kbtln ade Sale utk beli puting botol susu Avent yg baru. 2 puting yg spttnya berharga RM19.90 jadi RM15.90 jer. If pembelian RM80.00 above dpt jadi ahli percuma & dpt byk less if beli brg2 kt sane lagi eventho xde sale. Mcm menarik tp xde benda nk beli dahh. So x dpt la jd ahli heheh. Maybe some other time la yerr. Kedai tu mmg cam besh jer tgk brg2 dia. Rase nk beli mcm2 utk Naurah tp xnak pulak membazir beli benda2 yg x perlu. So hold dulu nafsu dgn bantuan hubby yg sentiasa jd penasihat terbaik :p

Ahad, pagi2 bangun g Pasar ngn hubby. Beli lauk pauk etc. Time parents aku ada, bolehla pergi berdua. Klu xde sape, kesian aku & Naurah kene tinggal ngn hubby. Nk bwk Naurah sekali mcm x sesuai pulak kann. Semalam ddk rumah je rehat2. Kemas2 rumah & ape yg patot. Sgt heaven dpt spend time dgn semua :) Petang hari nie akn hntr my parents ke LCCT to meet up with K.Ya yg ade field trip at KL for 2 days (11&12). Diorang akn ikot K.Ya ddk hotel & nmpknye esok+lusa kenelah hantar Naurah ke nursery. Khamis baru my parents ade balik kt rmh & boleh la jage Naurah semule :))

Utk x mengecewakan semua, ini ade sikit gambo Naurah aku sempat snap semalam. Enjoice.


 Budak tecit nie mmg pandai buat muke bile nmpk aku pegang henpon tala kt dia. Saje je buat muke ala-ala comel gitu kann...buat ibu geram smpi nak snap juta2 kali gambar dia ^_^

Kesiannye kudik Ibu kene pakai bedak sejuk. Beli 2 ketul bedak sejuk utk cegah & rawat ruam or alahan that suits for babies, Bedak Sejuk Batu Narsila namanya. Alhamdulillah lepas letak bedak sejuk nie, kurang ruam kt muka & pelipat2 tgn & kaki Naurah. I like ^_^ Murah & berkesan. Beli bedak sejuk nie mase g Pasar Ahad sbb bile tnya ngn opismate ttg cara terbaik utk rawat ruam baby, semua soh carik bedak sejuk.

 Tengok tue...dia buat lagi aksi2 manja dia...budak tecit nie mmg nk kene kiss juta2 kali ngn ibu tauu..huhuhh

Happy Mothers Day for both of us ^_^




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat