Balik Kampong.. yeayy..yeayyy

Alhamdulillah. Tinggal 2 hari je lagi jack guwe nak ganti puasa. Yeeehaaa..hohoh. (org laen pegnen xde tinggal pose x kecoh ponnn ;p). Anyway semalam hubby ajak berbuka kat luar. Plus nk beli hadiah utk baby Kak Lin. Takto lagi samada malam nie singgah jap rmh dia kt Senawang or mase balik ke sini semule on Monday nnti. Mane2 lah. Guwe x kesahh. Yg kesahnya tentu saje psl Kudik. Nk gerak balik Johor mlm nnti. Rase riso gak nk bwk Kudik g travel jaoh2, lalu tempat2 sunyi time mlm2. Nak gerak esok, rase cam rugi masa pulak. So rasanya kene tawakal sajelah. Mohon Allah jaga keselamatan Kudik & kami sekeluarga. Amin.

Ohh cerita psl berbuka kt luar smlm, sblm tue g kedai baru bukak Baby Garden kt Nilai. Ingatkan besar & meriah kedainya. Skali masok, hmm...biase jerrr. Harga pon cam x bape nk murah. Tp beli jugaklah hadiah utk Kak Lin kt situ. Dh la kitorg je customer. Rase cam x sampai hati xnk beli ape2 heheh. After that teros g Chicken Rice Shop kt Giant Nilai. Aku order mee kari, yg dtg bihun sup. Apekahhh??? Seb baek aku puasa, x jadi nak ngamok cam singa lapor ;p Syukur jelah dgn rezeki depan mata. Ape2 pn CRS kt situ mknn dia x sedap sgt cam kt Alamanda Putrajaya. Servis pon cam haramm. Lambat. Pastu waiter angkat pinggan mangkuk mcm kt kedai mamak tepi jalan. Main hempas2 hentak2 dlm besen. Poyos. Hubby pon ckp that is the 1st & the last time makan kt situ hohoh. As usual...gambar Kudik....

Kau ejek Ibu Kudikkk????
Hahh..makan tangan..tu jelah keje kau kann?
Merajuk dgn Ibu sbb kene marah...kui kui...

Memule aku cam riso gak nk bwk Kudik kuar time2 Maghrib nie. Yelah..kite pon tau masa utk 'ape' yg keluar berduyun duyun time tue kann. So mmg carik tempat makan yg tertutup. Terpaksa postpone hasrat nk mkn roti nan kt mamak heheh. Plus, time2 camnie adlh masa utk tido for Kudik. Haihh..jgnlah mengamok itu budak. Seb baek dia merengek jer sikit masa aku nk tidokan tue. Hayun kiri kanan a few times, teros lelap sambil hisap tudung ibu..haihhh. Bg hubby mkn dulu, pastu pass her to him & masa utk ibu pulak melantak.

Kesian anak ibu..tido kt kedai makan jer...huhuh
Close up..muka siap kerut2 hohoh

Anyway mase nk tidokan Kudik, aku keluar sekejap dr CRS sbb Kudik  x suke tido dgn lampu yg terang.  Tu psl dia merengek sket. Mase keluar tue, gelap sikit, kejap je Kudik dah tertido, then ade sorang ppn cam baya2 aku gak kot  pandang & senyum. Pastu dia ckp ' comel '. Aku ker Kudik yg comel?hahaha... Then aku teringat oo minah nie td duduk belakang kitorang kt dlm CRS. Aku mmg da nmpk mase hubby pegang Kudik, dia dok terintai intai nk tgk Kudik. Aku senyum jelah kt dia. Xto nk balas ckp ape. Then dia ckp lg ' bape bulan?' Aku ckp '4'. Then dia ckp lagi...'comel'. Baru aku pasti yg dia ckp ttg Kudik yg comel. hahaha..Mase aku nk masok semule CRS, dia tlg bukakan pintu. Aku ckp thanks jelah kann :) Serius, aku x reti nk bereaksi mcm mane kalau org puji anak aku. Cam kekok giler. Nk ckp terima kasih, cam poyo pulak heheh. So senyum ajelah. Ok la tue ekk..;p

Teringat ttg entry Faizah hari nie berkenaan perangai anak yg dikandung akan mengikot sedikit sebanyak perangai ibu masa pregnant. Aku rasa ade betolnya jugak teori tue. Boleh nampak jugaklah a few perangai Kudik yg menyerupai aku mase pegnen. Cthnya suka berjalan kemana saje (senang giler nk g jalan mane2 hohoh) & manja gilos bile sakit or tak sihat (dulu manje yg amat dgn hubby klu x sehat heheh). So pd ibu2 yg sdg pegnen, jgn lembik2 & kuat menangis. Kene lawan sket perasaan emo tuhh. Melainkan korang mmg nak anak org lembik & kuat menangis heheh. Tp ade 1 perangai hubby yg aku noticed Kudik ikot. Suke perhati org. Kudik mmg suke tenung org okehh! Dgn mata guli dia tue...akn membuat anda yg pemalu tersipu sipu. Parents aku, siblings aku, semua dah kene tenung. Semua surrender hahah. Kompem semua x jd nak marah bile dia dah start tenung. (taktik spy org x marah ker??) Menusuk ke kalbu wa ckp lu...nyahaha...Kompem ikot perangai hubby yg suke memerhati org. Bile aku tegur hubby bile dia pandang lama2 ape org lain buat, baru dia tersengih cam kerang busuk. Dia kata mmg dia suke perhati alam sekitar...yeah rite. See. Kudik da ikot perangai Abang...ape nk jadi ntahh...ish ishhh...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat