Bdk Gedik, Hannah & Kia Forte

Last week i start to get noticed that Cik Bunga aka Kudik hanya akan bersuara mengekek apb di agah oleh org LELAKI. Sgt jarang eventho dgn aku ibunya yg lawa nih (saje nk bg 'up' mood menaip hohoh) dia berbunyi bising2 mcm tue. Tapi kalau bab sakit, nak tido....ibu nie jugaklah yg ko carik Kudik yerr?? Kecik2 lg ko dah pandai meng'gedik'. Ibu dah besar2 nie pon masih x pandai tau! (ececey..gedik ngn hubby jer ;p). Klu dgn aku, Kudik sllunye senyum & ketawa nmpk gusi tp xde suara yg keluar. Boleh tak?? Geram betol dgn budak tecit nie tau. Sekali sekala jer dia bersuara mengekek klu aku main2 dgn dia. Jarang sesangat. Klu dgn adik lelaki aku, ngan Atok..lebih2 lg klu dgn hubby, bukan main lagi dia punya suara mengekek. Boleh bergema 1 rumah hohoh.
Muke kerek x tahan tuuu...(ini budak gedik)

Shopping utk hari Raya 2010 masih belom berakhir. Minggu nie plan nak pergi Kamdar pulak utk tempah kain langsir. Rumah tue tingkap2 dia pelik sket saiz ukurannya. Mmg xleh beli yg ready made. Karang ade yg senteng lahh (singkat bg yg x phm heheh), tarik ke  kiri, kanan melopong lahh (x  fhm sila buat2 faham) . Saje je nk menghabiskan duit tuan rumah. Poyosss. So sblm habis minggu, kene amek pita, ukur panjang & lebar tingkap. Ntah bape ntah duit habis utk langsir rumah nie. Tibe2 rasa mcm byk giler nak pakai duit. Ade duit lagi ker after shopping sakan kt A.Hitam weekend lepas? Brg2 dapor x beli lagi utk bulan depan. Pampers Kudik yg tinggal bbrp keping pon perlu di top up. Kereta hubby allignment lari pulak nk kene hantar bengkel. Haihh..mcm2 hal pulak. Tp xpe...ibu berpegang pd ayat nie jer. ' Sesiapa yg bertawakal kpd Allah, Allah akan cukupkan keperluannya' (Petikan Ayat 1000 dinar). So, dont worry be happy :) huhuh - baju Raya  1 pon xde lagi, camne nihh? -

Emm..dah lame Hannah tak update blog dia. Tetibe guwe jd rindu membaca tulisannya. Hannah, where are u? Nape tetibe sunyi tanpa berita? Something happen somewhere ker? - ntah ape ko merepek nie labu....hahah-

Ohh..lupe nak citer Abg Eddy balik kampong aritue naek kete baru wa ckp lu. Kereta Kia Forte yg aku berangan nk beli yg warna merah mase awal2 keluar aritu wawawa. Sudahnya abg guwe yg pakai dulu. Chesss. Dia beli wane coklat. Mcm kaler org tua..for me. Bile tnya wife dia, Kak Ann, nape x beli wane merah. Jwpnya 'merah mcm kaler utk org ppn jerr pakai'. Hahh?? Ye kerr?? Aku x rase gitu ponn..heheh. Lantaklahh bkn aku yg pakai pon kete tue. Teros aku goda2 hubby ' Abg...bile kite nak tukar kereta luar negara ekk?. Kete org tahun depan dah habes bayar, bolehlah tukar kete baru'. Dan jwpn yg diterima adlh sgt x menggoda perasaan. ' Sayang....kereta tu kan elok lagi. Buat ape nk tukar? Tunggulah anak dah 2 ker...barulah kite pk beli kete besar sket'. Teros aku buat muncung yg blh di ikat dgn getah tempe hahah. Alah..aku saje2 je ckp. Bkn nk betol2 pon. Lega woo hilang 1 tggjwb membayar installment kereta. 7 tahun beb guwe berhabis duit dekat $600 stp bulan utk kereta JHT tuh. Bkn sikit2 duit. Hampir suku gaji gak lah. Tetibe aku dh berangan lps habis bayar sok, ape nk dibuat dgn extra $600 itu yerr??? hohoho (dasar kaki menghabiskan duit ;p)
Kete merah sesuai utk ppn je kerr?? huhh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat