In Future

Yeayy! Mak, Abah, Anje & Iraz semuanya sdh selamat sampai di rmh guwe lebih kurang pukul 7.30pm semalam. Alhamdulillah. Mak kate spjg perjalanan hujan memanjang. Tp tiba dekat rmh aku cuaca elok pulak. Pagi td je hujan sikit. Cuaca skrg nie susah nk dijangka. Masa diorang semua sampai, spt biasa Naurah baru je tido. Dek krn tak sabar nak main2 dgn cucu yg dh 3 weeks x jumpe, sembang punye sembang dgn suara masing2 yg sgt tidak control, akhirnya bdk tecit tu terbangun juga. Seb baek x mengamok itu budak. Cam blur2 je tetibe tgk org ramai keliling dia kann heheh. Dekat sejam lebih jugaklah dia jaga. Dekat pukul 9pm aku bwk kudik naik atas sbb kat bawah kompem la bising dgn suara tv & manusia2 bagai. Dodoi kejap, letak dlm cot. Settled. Pukul 11pm kudik jaga nk minum susu. Pastu pukul 2am bagun lagi & sekali lagi pkl 5.30am. Ayah kudik sblm pkl 9pm dh tergolek dok atas katil. Kene flu lagi sbb dia kata opismate pakai perfume yg sgt byk. & kuat baunya. Oleh krn hidung sgt sensitif, flu sblm nie yg baru je baek telah dtg kembali. Haihh..nmpknye x lame lg aku pn berjangkit semula la nih. Dugaan.

Hari nie g keje aku cilok kete Vios Abah. Asek kene lenjan dgn Iraz jer kete tuh. Bagilah berehat sikit dekat opis aku ni hahh. Boleh x mlm td pas aku siap mandi kt atas & turun bwh, apsal cam senyap je kan. Rupenya adik aku 2 ekor tu dah keluar merayap kemane ntahh. Pdhal baru je sampai Maghrib td. Diorang 2 tue xde perasaan penat ke hahh? Bile aku tnya camtu kt parents aku, diorang sengih jer. Dh paham sgt perangai bdk 2 ekor yg kaki jalan tuhh. Baya2 diorang, aku mcm katak bwh kolong je ddk kt UPM study. Paling kuat pon jelajah g The Mines naik bas ngn roomates. Mase final year barulah aku bwk kete g kelas. Itu pn masih lg x merayap ke hulu hilir sbb mmg bkn kaki jalan. Bdk 2 ekor tu dgn access kereta yg Abah dah malas nk drive, ntah kemane hutan dah perginya. Ini pn aku pasti x kereta Kelisa aku, kete Myvi hubby msti diorang tibai. Lokasi yg dijangkakan adlh Nilai 3, Giant Nilai or Alamanda. Untungnya kamu2 wahai adik2 ku...Duit xde, mintak parents, abg, kakak2. Semuanya sedia menghulur. Seb baek aku kedekut sikit hahaha. Yelah..klu mintak saje2 nk bershopping berjimba, sape nk bg kann? They must learn the value of money..huhuh ;p

Got news from my mum that Kak Lin will deliver her baby girl by c section. Again. Mase bersalinkan Mija dulu songsang last minute jugak. 2 anak lelaki normal jer. Agaknya bb girl saje bg ibu diorang susah sikit masa nk bersalin. Nanti dah besar byk blh tolong ibu. Cthnya mcm Mija, anak yg 2nd. Skrg nie sgt sudah boleh diharap pd umur 5 tahun this year. Paling aku x tahan byk sgt soalan bile jumpe. Letih ok nak menjawab. Pastu pantang nampak Naurah, msti dia nk jaga. Dpt adik dia besok, mmg habislah dia keroyok huhu. Kakak aku kata kt rumah Mija suka ambil doll & buat mcm dia jaga baby. Pakaikan baju, mandikan & siap susukan yg aku tak tahan tue...hahaha. Teringat pulak aku kejadian masa aku nak pam susu kt dlm bilik. Si Mija & abangnya Ejam tak sudah2 nk mengekor aku. Pastu diorang nmpk la aku pam susu & time tu aku guna pam Avent manual. Punyelah byk soalan diorang tanya tp aku jwb ala kadar jelah. Selesai je aku pam, diorang berebut pam tu & boleh tak diorang try nak pam dr breast diorang sndiri. Aku ngn adik aku si Anje punyelah gelak mcm nk mampos. Mcm la ade susu keluar kan....tp pam sungguh2 tue. Haihh..bdk2 zaman skrg mmg advanced betol. Penuh dgn rasa ingin tahu & suka mencuba sst yg baru.

I wonder mcm manelah zaman masa Cik Bunga dah besar nanti......
Naurah, be a good muslimah ok! Hanya agama Islam yg dpt menyelamatkan kau nakk.....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat