Last Weekend

 Say Hi to mommy friends first!! ^_^

Spt yg dimaklumkan dlm entry sblm ini, Sabtu telah pergi ke kenduri aqiqah anak ppn kazen hubby di Tmn Maluri, Cheras. Spt biasa, sekeluarga kecik nie sampai lambat. Makanan pon tinggal baki2 jer kekeke. Lambat sbb tggu family in law sampai sana dulu. Smntara menunggu diorang sampai, kitorg seme pegi Cheras Leisure Mall. Nak jugak aku pegi Sale kt Kiddy Place tuh heheh. Hasilnya telah beli romper Kudik yg berharga 3 helai=RM20, which means sehelai jatuh RM 6.66. Murah kann? Sblm nie paling murah aku pernah jumpe RM10 sehelai. So kire berbaloi la beli kann. Tamak & rambang mata punya pasal, RM40=6 pcs habis utk beli romper shj. Ditambah dgn tight Kudik sehelai dr harga sebenar RM19.90 jd RM12.00 only. Pastu belikan dress yg cute sehelai utk anak kazen hubby + curik romper Kudik sehelai.. Kudik dah ade 5 helai romper, jgn lokek2 yer ;p

Romper section - guwe lah yg bongkar baju jd sepah tue..kekeke
Other sections

Pas dpt call from family in law, kitorang bergerak ke rmh Pak Lang hubby. Sampai2 teros makan (as usual bile dtg lambat ;p) tp ade 1 kejadian yg pelik telah berlaku. Cik Bunga telah menangis melalak bersungguh sungguh masa aku bagi dia pd Wan Ngah. Tak paham knp. Nangis sampai tersedu-sedu. Mcm takot  pon ade aku tgk. Lama jugaklah dia menangis. Bile dh reda sket, aku bagi kt MIL, dia menangis balik. Aikk, takkan MIL pon dia x kenal?? Bagi hubby, dia senyap. Kudik nak dgn aku & hubby jer. Pelik sungguh. Budak tecit nie dh kenal org ker? Takot dgn org?? Kat nursery ok  jerr Huishh..mmg kesian sungguh tgk dia tersedu-sedu. Mmg aku nk dukung Kudik spy dia tenang, tp spt biasa MIL bile dh dapat Kudik, mcm xnak bagi kt org lain lansong dah. Aku x kesah klu Kudik senyap dgn MIL, masalahnya time tu dia nak ngn aku or hubby ajer. Sbb dah kesian sgt kt Kudik, aku basoh tgn, teros  mintak Kudik dr MIL. Pastu spt biasa MIL bising mintak susu Kudik. Aku dah ckp, Kudik baru je lps minum susu. Ehh.dia x puas hati jugak. Mintak kt hubby pulak susu. Alahai....nak xnk hubby amek jugaklah dlm kereta. Bile sua susu, of course la Kudik taknak. Dia bukan lapar, dia mcm terkejot or takot. Dan dia nk dgn ibu & ayah saje. Susah sgt ke nak paham??? Aku pujuk Kudik sampai dia tertidor dlm pelukan aku. Pas tido dlm 15 minit, Kudik bangun & aku sapa dia mcm biasa after bangun tido. ' Good evening, Kudik!' (ptg of course la evening. klu pagi msti good morning ;p). Teros2 Kudik senyum & i know that she's back to herself. Kudik good mood semule & main dgn sesiapa saje. Me & hubby guess that she might be terkojot kottt. Or she sees 'something' huhuh. Wallahualam.
On the way to Cheras..ralit dgn mainan..
Bile dah geram..kekeke...
Senyum tgk muka sndiri kt cermin huhuhh

Lps habis kenduri, MIL ajak g Jusco Maluri. Dia nk beli baju utk Rongak (adik hubby no.2). Join jelah...spt biasa, ibu xde peluang dukung Kudik smpi dah nak balik. Lantak lahh. Boleh ibu round carik brg2 Kudik kann?heheh. Beli comforter je utk letak dlm Playpen Kudik. Ade less 20%, beshhh. Pastu MIL beli dress utk Kudik. Murah rezeki betol anak ibu nihh. Dah nak sampai rumah kt Salak, hubby ajak dinner kat A&W, Nilai. Sempat snap a few pics. Here we go again...

Tak reti duduk diam Kudik nihh...
Tengok ape tu Kudik???
Hubby penin nk control Kudik huhuh

Mlmnya, pkl 11.00pm bertolak ke LCCT to fetch my sister, Kak Ya. Dgn Kudik sekali aku angkut. Mase tu dia tgh tido nyenyak. Kesian kt hubby sbnrnya. Dia pon cam buat muke kesian aku tgk xnk pegi sorang2 heheh. Esoknya lunch kt Ice Room, Nilai dgn Kak Ya. Ice cream byk dah habis. Boringgg. Org sgt ramai huhh. Ice cream x creamy, so biasa2 saje. Overall, so-so jelah. Takdelah teringin nk pegi lagi pon hik hik Seb baek Kak Ya belanja kui kui  :D 

Eskrem Keladi
Eskrem Green Tea
Kak Ya's Chicken Chop - Black Pepper
Fish Fillet - Mine (hubby nyer x sempat nk snap sbb Kudik tido on my lap ;p)

Pas kenyang, hantar Kak Ya ke Putrajaya Sentral. Dia amek taxi from there to Hotel PNB Darby Park. Ini Kudik on the way balik ke rumah semule.

Asek main nie jer ibu...huhuh
Ahh..belasah jelahh...yg penting mainan ;p
Ehh..ade org amek gambar laa...Hai Ibu!! :D

Sekian, cerita weekend yg lepas. Weekend nie balik kampung Johor...Yahhooooo!!!! ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat