My Bad

 Yg kecik tu Kudik, yg besar tue pulak.....Semon...hahahah :D
(walau ape pon gelaran yg diberi, den totap sayang kome sampai mati..Insyallah ^_^)

Langit masih lagi mendung, hujan masih lagi turun. Tapi hati den sudah cerah semule ^_^ Alhamdulillah, Kudik tak meragam mcm 2 malam sebelum nie. Sudah mahu tido sorang2 dlm cot. Sudah mahu tido baring berpeluk dgn ibu. Maka, ibu cukup tido & tidak lambat lagi sampai ke opis heheh. Pinggang yg tergeliat semalam jg semakin membaik. Syukur. Udah ler keje den nie jenis duduk depan PC memanjang. Oleh itu stok2 sakit pinggang nie mmg sgt2 mahu dielakkan. Seksa wokehh. Update ttg kucen mati smlm, akhirnya aku x dpt nk tanam pon dia. Sbbnye MIL dah masok dlm plastik sampah siap2 utk kutipan sampah hari nie. Lg pulak ptg smlm masih lg hujan. Nk menyangkul tanah dlm hujan, hubby x bagik. So....hmm..mcm tuelah dia... :((

Baru je dpt sms from my oldest sister, Kak Lin. Dia sudah bersalin scr normal kt Hosp. Seremban. Dapat baby girl weigh 3.7kg. Fuiyohhh...besau ok! Siap tulis muka baby mcm Mija (anak no.2) hehehe. Of course aku masih ingat muka Mija mase masih kecik. Pipi melayut okehhh huhuh. So sweet. Kudik aku pon x dpt menandingi kemelayutan pipi Mija ;p Anyway bb girl baru nie masih blm ade nama. Kakak & Abg ipar aku penin kepala nk carik nama baby girl starting from A. Anak pertama & kedua, nama starts from E (Elzam Muqry & Elmirza Ez Zahra). Anak ketiga, Aqil El Wazin. So anak ke-4 shud start from A la pulak kann. Seronoknya jd kakak aku. Anak selang2 laki & ppn. Aku target adik Kudik sok bb boy pulak. Berjayakahh?? kekeke. Cam besh je pregnant kan? Eventho aku mabok terok for the 1st 4 months, pastu seksa giler menanggung jahitan episiotomy selama hampir 2 weeks, tak pulak aku rasa seram or takut nk melalui lagi waktu2 getir tue. Naper ekkk??? Aku sndiri pon tak faham huhuh. Ape2 pn tunggulah Kudik dh 2-3 years. Bg sepenuh perhatian kt Kudik dulu. Biar cukup kasih sayang. Kan Kudik kann?? ^_^


Malam td aku tido awal dgn Kudik kat atas. 9.30pm dh naik. Hubby masih sibuk mengemas rumah kt bawah. Pukul 11.30pm baru dia naik. Kudik bangun nk menom susu pukul 2 pagi. Lps Kudik tido semula, aku baru teringat aku blm solat Isya'. Terlupa pulak dah mandi hadas maghrib tadi. So solat Isya' di pagi yg hening & tetibe teringat dh lama sangattt aku x solat Tahajud. Sbb td dh tido, maka mmg boleh lah buat solat tue. Ntah dtg angin rajin mane, mata pon x mengantuk sgt mcm selalu, berjaya jugak aku menunaikan solat sunat yg sdh lama ditinggalkan itu. Alhamdulillah. Tp nk buat witir 3 rakaat terasa berat pulak. So, x buat la jugak. My bad. Kalau tiap kali Naurah nk menom susu 2-3 pagi & alang2 aku dah terjaga dr tido, nape aku x teros buat Tahajud je teros kannn? Itu yg aku azamkan sblm Naurah lahir, tp x bejaya pulak. Agak2nya mlm nie & mlm2 seterusnya aku kuat x menahan godaan mata & menyahut seruan sunnah? Juz wait n see...Insyallah..moga akan jd rutin semula spt yg pernah dilakukan sblm berkahwin & dpt anak. Amin.

Puasa? Aku pernah cerita aku dah x kuat menahan lapar mcm dulu. Aku sudah OKU dlm berpuasa. Tp itu bukan alasan utk aku x sudahkan hutang puasa yg tinggal 3 hari je lg tue. Bukan jg blh dijadikan alasan utk tak berpuasa sebulan pd Ramadhan yg dah x berapa lame je lagi. Maka aku harus kuat & bersemangat. Aku nak jadikan sempena bulan Rejab yg mulia nie, sbg bulan latihan utk aku mempersiapkn diri menghadapi Ramadhan. Utk makluman, aku bkn jenis org yg suka bersahur. Maksud aku, aku bersahur dgn minum air masak tepi katil je, pastu tido semula. Takpun mmg x kesah x bersahur pon if nak puasa keesokkan harinya. Perot mmg sgt tahan ok pd waktu muda remaja. Jadinya mmg salah sndiri lah if nak buat mcm dulu tp dah x mampu. Ditambah dgn keadaan skrg yg menyusukan anak, aku xleh ikot cara lama. Bermakna aku mmg perlu bersahur utk kuat menahan lapar spjg hari. Juga utk memastikan hasil susu badan tetap normal spt biasa. My bad no.2. Tak sedar diri punye olang. Ingat badan kuat mcm masih bujang ker? Hrpnya lps aku amalkn bersahur yg lebih berat (at least menom milo & roti sekeping) sblm berpuasa, aku akn berjaya menangani masalah OKU aku tuh. Insyallah. Hidup bersahur!!! ;p

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat