Putih Vs Cokelat

Besh..beshhh. Baru je jap tadi mak called ckp nk dtg rmh guwe hari nie. Yipppiee!!  Pastu mak ckp dia baru je lepas masak ayam ungkep. Shedapnye hohoh ^_^ Kenalah simpan perot sbb nk makan banyak malam nnti. Ekceli baru je plan nk makan Nasi Ayam Dara ptg nnti. Xpelah..ayam ungkep ganda2 lg sedapppp huhuh. Paling seronok x payahla hantar Kudik ke nursery smpi hari Rabu depan. Udahler Kudik got flu sket berjangkit dgn bdk2 kt nursery. Haihh...inilah susahnya hntr anak ke nursery. Mudah kene penyakit berjangkit. Tp malas nk pk banyak. Sakit, kite ikhtiar sembuhkan. Mcm tue jelah. Semat dlm hati penyakit ke ape ker, semuanya atas keizinan Allah jugak. Stp yg Allah dah izinkan, pasti ada hikmah yg tersembunyi disebaliknya. So, benda2 mcm nie kite kenalah berhati besar. Sabar & sabar. Insyallah everything will be juz fine :) kan Kudik kann?

Sabtu lepas pegi majlis aqiqah kazen hubby kt Semenyih. Sampai2 blh kate majlis dah habis heheh. Hubby punye kerja laa. Dia yg ajak pegi lambat. Pdhal aku awal2 dah siapkan Naurah & packing brg2 seme. Tp ade jugak baiknya. Sampai2 teros makan xyah buat ape2 keje hua hua. Jenguk baby yg tgh syok tido dlm buai & sembang2 jelah ngn sedara mara yg dtg. Tp ade 1 perbualan yg masih terngiang-ngiang dlm telinga. Spt biasa Naurah sntiasa menjadi perhatian ramai. Kalah baby yg dibuat aqiqah hohoh. Ape nak buat, Kudik kan comel mcm ibu (sila padam dr ingatan anda sekiranya rasa nk pitam). Masa aku dukung Naurah masuk dlm rumah, Mak Lang tegur ckp ' Lawa anak ko Na....cerah. Tak mcm anak Ijat..cokelat...' Reaksi aku pulak mcm ' Haaa???...oo ok..' Tak tau nk bg reaksi mcm mane. Ntah nape rase cam Mak Lang kejam  je bandingkan cucu sndiri dgn cucu sedara. Pulak tu cam kutuk cucu sndiri pulak. Sadisss. Hubby masa tu mengekor aku dr belakang. Dia senyum ajelah. Masa tukar pampers Kudik, aku ckp dgn hubby. Baby mahupun org dh besar, asal kulitnya cerah, semua dikatakan lawa & cantik. Pdhal kkdg rupanya biasa2 jer. Sdgkn  bb/org yg kulit cokelat yg sbnrnya sgt cute hanya dipandang biasa2 pulak. Warna kulit sbnrnya yg memainkan peranan dlm hal nih. Hubby pon angguk kepala dgr aku ckp mcm tue. 

Mmglah kite sbg parents rasa bangga bile org puji anak kita pandai laa...comel laa...ape laa.. Aku rasa semua parents pon mcm tue. Tp kkdg rasa segan jugak..nape ntahhh huhuh. Mcm aku, bila aku suke org puji anak aku, so bile aku jumpe anak org, aku pn suka puji anak diorang. Walau  mcm mane sekalipun, aku akn carik features baby yg boleh dipuji. Rasa seronok dpt tgk reaksi parents yg tersenyum lebar bile anak mrk dipuji. Klu kite suka apa org buat kt kite, ape salahnya kita sukakan hati org lain sama. Tak gitu?? Dan pada aku mmg semua baby itu adalah comel. Seriuss! :) Sejak dah jadi ibu nih, aku bertambah tambah suke dgn budak2. Dulu mcm biasa2 jer. Tak pandai sgt nk usik2 or main2 dgn bdk2. Skrg cam da ade kemajuan sikitlah. Lebih mesra gitu kate org heheh. Skill baru slps bergelar ibu :))

Bercerita lg ttg Kudik, itu budak tecit sudah mahu meniarap. Yahooooo!! Aku dh ingat bdk butak tu takkan meniarap sampai usia dia betol2 4 bulan hohoh. Akhirnya dia dah suka nk mengiringkan badannya & mmg dh boleh tolak badan utk meniarap. Juz masih perlukan bantuan sbb tangan sebelah akn tertindih & x pandai nk adjust sendiri lagi. Ape2 pn ibu & ayah rasa sgt bersyukur dgn perkembangan terbaru kudik. Maybe kudik geram sbb kerap kene perli dgn ayah yg sllu ckp Kudik manja sgt asyik nk berdukung & dipegang smpi x pandai meniarap huhuh. Akhirnya Kudik buktikan Kudik dah boleh meniarap if ade kemahuan. Sblm nie Kudik malas nk tunjuk terer jerr. Kan Kudik kannn???heheh. Ok lahh...sila layan gambar pulak. Ibu dh penat menaip -_-" (alasann..alasannnnn..pdhal malas huhuh)

Kat rumah in law..Hai Ibu!!
Suke bebenor hisap jari...malas dah Ibu nk marah
Muke budak bersalah...hisap lampin eventho Ibu da tegah.....haihhh...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat