Saya Cuak!

Skrg tgh cuak sgt2 sbb Naurah mcm da makin kuat menom susu. Waa..takotnya klu EBM yg aku bekalkan utk dia kt nursery hari nie tak cukup. Last weekend, 2 days aku menjaga si Kudik, dia sgt byk menom susu ok. Blh kate every 2 1/2 hour msti da kering mulut. 3oz menom mcm cukup2 je. Tu pn aku lebihkan sikit hampir 4oz pn licin dia sedut. Mmg aku jd sgt takot. Kudik baru nk masok 4 bln hari Jumaat nie. Alahai...tolonglah bertahan at least 2 bln je lagi. My 2nd stage of target to fully BF Naurah Zayanie. Time 6 bln, Naurah pn dh blh di beri makan solid food. So Insyallah milk supply yg dia consume akn reduce (ikot teori logik otak la kann ;p). Time tue dh x riso sgt. Klu Kudik lapo, blh sumbat nestum dulu. Tp klu skrg susu dh x cukup mcm mane siot??? Pagi td punye EBM pn terpaksa bwk turun frozen EBM yg satu itu. Seb baek ade kann. Mmg betol2 emergency skrg nihh. Mlm nie my parents akn balik dr Gurun. So esk Naurah x g nursery. Xdelah riso sgt sbb FM Anmum yg dulu tu masih ade in case EBM x cukup. Hari nie aku x sempat lak nk tapau sikit Anmum tuhh. Alahai...riso hati aku nihh....tsk tsk. Tawakal jelah....klu x cukup tepaksa mintak tlg MIL amek FM kt rmh. I'm juz preparing myself for the worst. Riso lebih2 gaknye aku nihh huhuh..

Pagi tadi aku tgk Naurah nyenyak tido. Tiba2 aku rasa cam dia dh besar. Lagi2 pulak budak pengasuh yg amek Naurah dr dukungan aku pn ckp ' Ishh..makin montel budak bulat nihhh..' (nick name Naurah kt nursery adlh bdk bulat...hohoh). Makin dia membesar, makin mudah menjaganya. Dah x byk ragam. Tido pon senang. Letak atas tilam, tepuk2 montot dh tido. Baiknya anak ibu nihhh ^_^ Klu jaga pn dh pandai main2, senyum & gelak bile di agah. Adik aku Anje & Iraz pn dah suka main2 dgn dia sbb tak senang menangis. Dia menangis klu nak tido & nak susu jer. So masing2 pn dah tau pe'el bdk tecit tuhh. Dan rasanya Naurah dh kenal org. Terutamanya aku & hubby lahh. Pantang dgr suara kitorg klu balik keje, msti dia carik. Pastu siap angkat tangan nak kitorang yg dukung heheh. Dan aku rasa berat Kudik dah naik lagi. Ntah2 dah 6kg. Klu dia tido atas lengan aku, naik kebas dah jadinya. Jumaat nie aku nk timbang dia sempena genap 4 bln. Hrpnye ade peningkatan, amin.

Ohh..Jumaat lepas after hntr my parents kt Masjid Uniten, kitorg seme g Alamanda. Saje jalan2. Belanja adik2 makan kt Chicken Rice Shop. Sblm tu merayau kt Parkson carik purse aku lagi & akhirnya aku beli jugak purse Alfio Raldo aku citer hari tue. Klu sampai balik rmh dok teringat kt purse tue je, signal soh beli jugaklah kann heheh. Esoknya lepak2 rmh jer pastu petang g Mydin kt Nilai beli brg2 dapur sket. For 1st time beli disposable diapers (DD) berjenama Pampers utk Naurah. Tak pakai lagi so xtau ok ke tak. DD yg Naurah pernah pakai adlh dr jenama Pet Pet, Fitti, First Choice & Diapex. Nak try Drypers tp byk pulak dpt review yg kureng. So matikan niat & try Pampers lak. Selain jenama, me & hubby sgt pentingkan kuantiti. So mmg carik DD yg dalamnya ada 80pcs above. Since Pampers 1 pack M84 berada dlm range RM35 below, maka blh lah try pakai. Naurah eventho kulitnya blh kata sensitif, tp Alhamdulilah setakat nie tak pernah lagi kene ruam DD. Thats y me & hubby sllu tukar2 jenama DD. Sehinggalah berjumpa dgn DD yg betol2 sesuai dgn Naurah. Tp nak try Mamy Poko harus lah tggu gaji naik lagi baru try beli huhuhu ;p Skrg asal bukak paper, msti tgk bahagian iklan ttg DD baby. Carik yg harga paling murah utk sst jenama heheh. Dulu xde anak, x pernah nk kesah....hahah..

Kunun2 kata nk g jalan2 kt OU & IKEA, sudahnya harammm....Biaselah hubby bz kemas rumah, basuh baju & memasak bagai. Aku lak sebok main2 dgn Kudik..hohoh...I like :) K lahh..layan gambar kt Alamanda aritu ok!! Zaassss...

Hai kawan2 Ibu....^_^
See..sy kene pakai mitten sbb kuku dah panjang, Ibu x sempat nk potong lagi.... ;p
Takat makan sayur taugeh pn nk makan luar ker?? hahah..
Iraz sebok dgn laptop (wi-fi free) - bace komik, Anje spt biasa...sms.
Sedih da nak kene balik rumah...tsk tsk...bye kawan2 Ibu..

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat