Serba Tak Kena

Hari nie pagi2 dah hujan. Semuanya jd muram, suram..sedih. Bertambah sedih bile aku nampak bangkai anak kucen berbulu coklat dlm tempat buang sampah kt rumah. Kesiannya dia. Tak sempat nk membesar, dah mati. Anak kucen tue MIL jumpe betol2 depan pintu rumah aku ptg smlm. MIL ckp ade darah2 kat area leher dia. Mmg dah mati. So MIL alihkan & letak dlm tempat buang sampah kitorg. Aku teka, maybe bapak kucen tu yg bunuh anak dia. Msti anak kucen tue jantan. Sllunye mmg ade kes mcm tue. Dan aku mmg xnak tgk  bangkai anak kucen tue sbb aku malas nk sedih2 & susah hati. Malangnya pagi td terpaksa turn around back to our house utk ambil bottles & ice pack bag yg tertinggal. Kereta parking depan gate & hubby tunjuk anak kucen yg da mati tu dlm tempat buang sampah kitorg. Aku cam tertengok tanpa berfikir & teros jd sedih spjg perjalanan ke tempat keje.  Dah lah hujan..maka bertambahlah rasa sedih tue. Pastu x sampai hati memikirkan kucen tu akn dibuang dlm tempat sampah. Aku x berani nak tanam. Hubby apetah lagi. Tp aku mmg x sanggup kucen tu dibuang dlm tong sampah jer. So aku mintak tlg hubby ptg nie pinjam cangkul dr jiran nk tanam kucen tue. Hrpnye aku ade keberanian nk tanam dia. At least dia x dianggap spt sampah. Dia kan pernah bernyawa. Emm... :(

Dh citer sedih2, tetibe aku teringat pulak ttg weight progress Kudik for another month which is for this month. On Sunday, me & hubby timbang Kudik (kt rumah je gune bathroom scale) & Alhamdulillah, she weigh 600 gram heavier than before. Which means skrg dah 6.1kg itu Kudik ^_^ Syukur sgt2. Eventho Kudik nampak slim, cuma gebu2, dia tetap gain weight. Tp Kak Ya ckp Kudik ringan hari tue. Riso jadinya ibu. Naseb baek bile timbang, berat bertambah. Klu x, terpaksa la ibu salahkan ayah sbb suruh ibu diet kekeke. Anyway sudah 2 mlm Kudik meragam di pagi2 buta. Malam pertama, Kudik sakit perot. Oklah, ibu maafkan. Kudik asek nk tido berpeluk dgn ibu & taknak baring eventho dgn berpeluk. Means ibu terpaksa peluk Kudik & ibu tido duduk ajer. Kejam sungguh Kudik kt ibu yerr tsk tsk. Ibu dpt tido dlm 4 jam jer ;( Malam kedua (mlm td), Kudik bangun pukul 3.30am & buat hal mcm semalam. Tp ibu tau Kudik x sakit perot pon. Dia mcm nak manja2 pulak sbb smlm ibu layan ragam dia. Haihh...ini mane blh jd. Pengsan lah ibu klu tiap mlm Kudik buat mcm tue. Kudik tido pukul 4.45am pastu bangun balik 5.45am. Ibu tidokan Kudik atas pangku dr 6.20am sampai 6.45am. Pastu ayah pulak sambung pangku Kudik tido smpi pukul 7.15am. Nape Kudik meragam lagi niehh?? Ibu x cukup tido lagi buat mlm ke-2 ;( Hrp mlm nie Kudik tido mcm biasa. Amin.

Tue jelah nk update hari nie. Takde mood nk tulis byk2. Pinggang pon sakit sbb mlm td mase Kudik terjaga nk menom susu, aku terbangun dr pembaringan dlm cara yg salah. Haih...serba x kena semuanya ;( Waktu2 sedih ku sudah menjelma......seksanya duduk kt kerusi skrg nie. Terasa mencucuk je sakitnya. Keje byk pulak tue tsk tsk. K la..hrp lps2 nie langit kembali cerah...till then...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat