Shopping Syawal

 Father & Daughter - Bonding Time

Hohoh..punyelah excited masok2 blog tgk ade new template design. Teros2 buat & hasilnye mcm serabut pon ade aku tgk hahaha. Berjam-jam aku menggodeh sampai dah x larat nk menggodeh lagi. Nanti2 la klu rajin aku perbetol ape yg perlu diperbetol. Buat masa skrg, kite update blog dulu ok! :) Hmm..ekceli xde ape pn nk update sbnrnya. Juz my parents petang ini akn ikot Abg Eddy g rmh Kak Ya kt Gurun. Abg Eddy ade training kt Taiping. So alang2 dh sampai sane, leh singgah rmh K.Ya jap. Psl benda nie pon aku ade hangin sket sbnrnya. Parents aku tu takot sgt ngn abang aku tuh. Ntah ape pasal ntahh. Asal ape abg aku ckp, diorg ikot aje. Pastu complaint pulak kat aku ckp itulah inilah. Aku ckp, kalau taknak pergi...cakap jelah. Takkan abg aku nk heret parents aku soh pegi jugak kann. Then diorang ckp nanti merajok lahh hapelah. Buat aku fikir, sape yg anak sape yg ibu bapak nihh? Parents kene ikot ckp anak ke anak kene ikot ckp parents? Hati xnak pergi tp ikot jugak. Buat muke sedih & x puas hati pulak. Ckp malaslah, penatlah. Yg mendengarnya aku nie hahh. Sakit lak jiwa dibuatnye. Hishh...malas lah aku nk citer lg psl nie. Buat hati panas je di hari Jumaat yg mulia nihh -_-"

Esok mule2 mmg ajak my parents join skali guwe & hubby nk g shopping sempena bln Syawal yg bakal menjelang tiba (Ramadhan dulu ok ;p). Dh diorang nk g Kedah, bye-bye la kann. Maklumlah dh duduk rumah sndiri, byk pulak yg nak dibeli. Terus terang aku ckp, rumah aku ade benda basic aje. Tak pernah sempat nk decorate rmh dgn pelbagai perhiasan walhal benda2 mcm  nie mmg boleh kata impian aku dr dulu. Impian utk memiliki rmh sndiri & menghias ikot citarasa sndiri jugak. Awal2 pindah, aku pegnen, mabok, maka hold dulu. Pas bersalin, bz dgn anak pulak. Aku pk2 sampai bile siot aku nk biar rmh tu pucat lesi jer. Tahun nie dh nk kene buat open house Raya, malu oo klu rumah x semenggah. Nak ajak org datang pon segan. Klu x buat open house, for sure kene kutuk pulak. Maka, nak tak nak kene jugak carik masa utk menghias rumah. Hubby pn berkongsi minat yg sama dgn aku. Tp asek nk mengelat beli brg2 yg cam x pakai byk duit sgt jer. Cth dia nk beli pastu bunga, frame tulisan Allah or ayat2 Kursi etc. Aku pulak disuruh beli almari perhiasan yg rege leh cecah ribu riban if nak betol2 yg kayunya berkualiti & terbaru. Rase nk belasah je laki aku nihh...hahaha. Belasah manja ;p

Anyway, disbbkan parents aku xde, aku rase cam kesian nk bwk Naurah g Nilai 3. Panas lah kt situ. So aku plan nk g IKEA & OU jer. Tempat yg ade aircond spy Naurah rase selesa. Lagpn ade 2 brg aku & hubby yg masih blm dibeli. His sandal & my purse. Kalau nk g Nilai 3, aku prefer hntr Naurah kt rmh in law kt Semenyih & aku jalan berdua je dgn hubby. Barulah blh berjimba tanpa rasa bersalah. Aku sllu nmpk parents yg mengangkut anak diorang yg kdg2 aku tgk mcm masih terlalu kecil lagi utk dibawa ke tempat yg sesak & panas. Kesian sgt tgk baby peluh2 & merah2 muka sbb panas. Ade jugak yg melalak x hengat dunia sbb x selesa. Nak salahkn siapa klu mcm tue? Parents maybe dh xde choice sbb xde org nk jaga anak diorang tue. Tp brg2 nk kene beli jugak. Haihh..entahlah. Utk aku, selagi boleh dielakkan, aku cuba elakkn dr membawa Naurah ke tempat2 yg ramai org & panas. Tak sampai hati siot tgk dia panas2 smpi tertido tido. Lain org lain caranya. Terpulang.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat