Kisah Iftar

Semalam aku tak memasak. Semalam pegi berbuka puasa kat Restoran Ayam Kampung SAS kat Nilai Square. Sampai2 je g booking tempat dulu. Diorang ade buat buffet RM20 per pax for dewasa. So malas nk pk pjg, belasah jelah. Belanja habi. Seb baek dia ckp time kaseh =p Klu x malas nk belanja lagi dah huhuh. Pas booked, g masok kedai baby beli liquid cleaner bumble bee utk botol2 susu Naurah 2 bottles=RM35. Tempat seterusnya, Giant. Beli Rusk jenama Milna & Cerelac Oat & Prune for Naurah. Plus plain yogurt for her. Nk tgk adalah citarasa dia sama spt ibu yg mmg hantu yogurt nihh =p Shopping punye shopping, dah pukul 7ptg. G balik kt restoran & org dh ramai time tue. Mood Naurah mmg sejak dr rumah lagi mmg kurang baek. Cam ade yg x kene jer. Tak ceria lansong. Moody betol budak nie. Dh terbayang2 dlm restoran dia akan kamok2 mase nak tido. Haihh...layankan jelah.

Masok2 restoran, ddk kt meja & teros bdk ppn pelayan yg rasanya anak owner restoran tu dtg. Mmg masa booked meja td dia dh dtg nk maen2 ngn Naurah. Ingatkan lps tue takde papelah. Rupanya dtg lg sekali, dia teros carik Naurah & nak dukung. Well, aku & habi ok jer. Masalahnya Naurah agak moody time tue. Kang tak pasal2 dia melalak 1 restoran haru biru hahah. As usual, Naurah akan tenung org yg dia tak bape nk kenal lama2. Sekali dtg idea, bagi susu lah kt dia. So Naurah pn menom dgn rakus & aku hrp mood dia ok sket lps tue. Bdk pelayan tu nampak Naurah menom susu, teros dia ckp 'haaaa...lps menom susu msti mood dia oke'. Yeahh..i hope. Mmg ade nmpk ok sket, so bdk tu pon amek la Naurah. Dia teros bwk Naurah masok tempat cashier. Rupanya yg bersungguh2 soh bdk tu amek Naurah, adik dia. Patotlah asek aim jer Naurah. Tp dia segan nk ckp ngn aku & habi kot. Kakak dia nie jenis cam byk mulut sket. Bile Naurah senyap, aku rasa oklah kan. So me & habi dptlah makan dgn mudah. Dh ade org tlg jagakan Naurah =D

Tak lame kemudian, adik bdk pelayan tu dtg bwk Naurah. Dia ckp 'kak, dia dah nanges la kak!', Teros la guwe amek, Naurah ok jelah aku amek kan. Tangan teros gapai2 nk capai pinggan atas meja huhuh. Aku sajelah sua tembikai bg dia nyonyot sket. Suke je dia hisap2. Manis la katekan. Tgh sedap2 dia hisap, tiba-tiba.........' blueweekkkkkk.....'. Kauuuu.....habis baju Naurah dgn baju2 aku skali lencun dgn muntah susu. Gila banyak dia muntah. Tp ntah nape aku relax jer hihi. Habi yg tgh sedap makan kt sebelah lak yg panik. Amek lampin, lap2. Bdk pelayan dtg lagi, 'lorrr....camne nk amek nie....bau mashamm dahh....'. Aku lap2 baju Naurah & aku. Habi ckp dia nk g beli baju kt bawah. Kesian sbb mmg basah lencun bj Naurah. Aku x kesah la kan. Sempoi jerr hahahh. Anak perlu diutamakan. Itu pn dlm Naurah masham2 bdk pelayan asek dtg nak amek dia. Aku ckp saba dulu dik, tggu Ayah dia beli baju kt bwh tue huhuh. So merasalah Naurah dpt baju baru & berbogel atas kerusi restoran kekeke. Siap je tukar, bdk pelayan teros amek. And amazingly, Naurah teros jd bdk yg ceria. Baru nk senyum2 & x kesah org dok amek dia. Siap dgn mak & bapak bdk pelayan dukung Naurah ke sane sini. Sampai kt dapor pon dibawak Naurah. Bibik kt dapor pon nk dukung katanya. Hahah...lawak giler. Tp bersyukur jugaklah sbb me & habi dpt makan dgn jayanya.

Sekian, cerita ttg berbuka puasa smlm. (penat menaip dgn laju).

Kat Giant masa nk membayar. Bdk moody & Ayah yg senyum cam rabbit nyahaha...

Selepas tukar baju baru beli. Ok la sket kann muka tue...huhuh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat