Merapu

Nak bagi kuih, habi cakap tak payah. MIL dah beli sendiri banyak. Then nak bagi ape yer kt MIL. Takkan tak bagi pape utk Hari Raya nanti? Macam menantu poyo la pulak huhuh. Idea - bagi tudung - Habi kata LULUS =D

Ok nak update ttg lauk berbuka semalam.

Ikan Kerisi Masak Asam Pedas - my favourite
Sayur Campur With Sos Tiram
Air panas as usual

Ringkas jer. Setakat makan 2 org. Mcm tue pon dah cukup. Yang penting kenyang perut, senang hati =D Tadi dah compile cuti Hari Raya for 2010. Sebab tahun nie aku beraya di Semenyih dulu, cuti selepas Raya kene panjang. So week after Hari Raya akan teros bercuti for the whole week. Seb baek ade cuti 1 Malaysia on Thursday 16/9 tuh. Jadinya apply cuti for 4 days only. Yipppeee!! =D Insyallah hari raya ke-4 akan bertolak balik ke Johor tanah tumpah darahku. Menghabiskan baki cuti di sana. Bagi Naurah main dgn Atok & Nenek Johor puas2. Jangan sampai anak tak kenal grandparents sendiri pulak heheh. Ekceli on 27/8 hari Jumaat next week, Selangor cuti sempena Nuzul Al-Quran. On 31/8 pulak cuti National Day. Aku akn apply cuti on Monday spy dpt cuti panjang & balik ke Johor. Gap lebih kurang 12 hari je sebelum balik sekali lagi sempena hari raya nnti. Kkdng rasa mcm tak ekonomi sbb gap x panjang. Tp aku nak jugak merasa berbuka puasa dgn keluarga kt sane. Dah la raya rmh in law dulu tahun nie. Cam sedih jer kan. Syukur habi memahami & dia ok jer. Cuma duit tol aku kene sediakan la. Balik 2 kali, mau $200 gak tol shj. Nmpknye duit raya tahun nie utk semua org harus ku potong..kekekek =B Bile fikir psl cuti, rasa bersemangat jer heheh =p

This weekend Insyallah, my sister Kak Ya will come to my house sbb dia ade meeting kt Ibu Pejabat Petronas, KLCC on Monday. Aku suke kalau dia dtg rumah aku sbb boleh pow  duit dia yg banyak tue. Niat jahat sungguh kekeke. Tp aku kene gunakan Naurah kali nie. Sbb klu utk aku yg dah bersuami ni, dia malas nak layan dah. Dia kata suami la tanggung bayar. Ape gune ade suami? Ok la. Seb baek Naurah is her niece. So portion Ibu nak pow dah bagi sama itu bdk tecit hihi. Ibu x dpt, anak dapat pon dah cukup baek =D Nak pow ape kt Cik Ya yer Naurah? Baju kurung utk Hari Raya nnti nak? Baju gown Ibu & Ayah dh beli byk masa kt Jusco guna voucher hari tue. Well, voucher pon masih ada baki RM100. Kes yg voucher tak cukup hari tue kan. Habi sudah dapat haknya =) Plan beli baju Ibu pulak la yer Naurah hihi =p

Aku paling suke bile Naurah bangun2 tido, dia nampak aku & dia senyum lebar. She's made my day =D Sejak akhir2 nie, Naurah sudah jd budak tecit yg murah dgn senyuman. With her grinning at me sampai nampak gusi, sgt suke. Buat hati cair & hilang semua penat. Takde rasa nk marah2 klu dia tetibe buat hal 2-3 pagi merengek sbb susah nak tido atas sbb yg x diketahui. Ibu dgn senang hati akan angkat & dodoikan dia dgn buai tgn bernyanyikan zikir2 Allah. Bile dia sudah kembali tido, rasa kepuasan yg x terhingga. Susah nk explain that feeling. Hanya ibu, ummi, bonda, mak, mama, mommy, yg tahu: walau ape pon panggilan anak kpd anda. Bile rasa bahagia jd seorg ibu, sllu terfikir mcm manelah ppn2 yg melahirkan anak boleh pulak buang anak, bunuh anak senang2 jer. Takde perasaan ke ppn2 nie yerr? Sigh.

Apelah yg aku merapu tulis dlm entry kali nie kan. Mesti korang boring je bace. Sbnrnya aku takde idea nk tulis. Tp nak menulis. So inilah hasilnya. Entry merapu...hahah =B
 

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat