More Solid Foods for Naurah!!

For the time being, Naurah consume 2 times Cerelac at nursery scheduled on 10am & 4pm. Kdg2 rasa macam kesian pulak kat dia sbb asek2 mamam nestum jer. Setakat nie ada 4 jenis nestum yang dia dah pernah rasa.

1. Brown Rice - dapat sample mase beli Pa&Ma dulu jer hihi
2. Rice & Soya - her favourite. mamam dgn senyum2 & riang gumbira
3. Rice & Mixed Fruit - nie pon dia quite suka
4. Wheat & Honey - stok kt rumah in law. bro in law yg belikan. ini kene bancuh ngn susu

Aritu nak beli Rice & Vegetables. Skali habi x bagi la pulak. Sbb pernah sekali beli pureed carrot Heinz bagi kat Naurah. Lansong dia taknak telan. Buat muka pelik giler hihi. Abes lah Naurah taknak makan sayur dah beso kang...huhuh. Pureed fruit yg paling dia suka cuma Pear or Pear & Banana jer setakat nie. Lain2 kurang layan.

Aku cam usaha jugak nk buat homemade food utk Naurah. But end up Naurah tak bape nk gemor pulak. Kalau makan pon cam utk amek hati aku jer. Ceyyy..mcm la dia dah faham lak yer hihi. Nape ntah. Tak sedap kot ehh yg aku buat tue? Lagi sedap yg ready made yer Naurah?

Aku agak riso sbb rasa mcm Naurah tak dapat zat2 yg diperlukan sepenuhnya oleh baby seusia dia. Udah ler asek makan benda2 yg sama jer. Oh yerr...ada 1 buah real yg dia sgt suka. Kurma. Tp kurma yg mahal la yerr hihi. Yg lembut tue. Nyonyot jari aku bukan main lagi. Habis dia balun sebijik. Pisang aku pernah try bagi gak. Result: GAGAL.

Dear Mommies, bagilah idea makanan2 lain utk Naurah. Guwe sudah buntu. Pakcik Gugel pon sudah tidak dpt membantu krn guwe sudah fenin membaca pelbagai saranan. End up, boring, ngantok & sakit kepala.

Ehh...baru aku noticed yg kebanyakan mknn2 kegemaran Naurah, semuanya adlh kegemaran aku jugak. Yg dia tak suka, pon aku kurang suka sebenarnya. Persamaan atau kebetulan???? tet tettt tettttttt.......

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat