Panic

Whoaa...malam tadi aku dikejutkan dgn 1 panggilan drpd nombor yang tidak dikenali. Ingatkan Abah guwe yg call sbb mmg tgh tggu2 panggilan dr dia samada dia dah nak sampai ke Hentian Rehat Nilai or jauh lagi. My Abah came to KL for his check up at HUKM. As usual akn menyinggah at my house & habi will send him to the hosp. Abah's bus departed from Kota Tinggi at 6pm & expected to arrive at Nilai R&R around 10pm. Panggilan yg tdk dikenali itu dlm pukul 9.15pm masa aku tgh syok2 tgk citer Siti Kelembai kt TV9. Si pemanggil adlh perempuan & reception phone mmg agak kureng kt rmh guwe tuh. So keluar ke laman rumah & berckp kuat2. Ape?? Siapa?? hahaha...terjenguk-jenguk jiran sebelah tgk suara merdu siapakah itu =p

Lorr..rupanya2 panggilan dr owner nursery Naurah. Ibu Midah. Katanya mahu dtg beraya ke rumah guwe bersama budak2 pengasuh. Termasuk dia ada 4 org semuanya. Katanya kebetulan beraya rumah ibu yg menghantar anak2nya ke nursery kt taman aku tue. Tiba2 teringat pulak rumah si Naurah Zayanie pn rasanya kt taman yg sama. Tu yg dia call ckp nak datang beraya. Tanya nama jalan & no.rumah. Agak tergezurt jugaklah aku mendengar ade org nak dtg beraya kt rumah. First time okeh sejak ddk rumah tu nak terima tetamu dtg beraya. Sblm2 nie yg sllu dtg cuma family members aku & habi jer. Tak pernah lg entertain org luar. So agak nervous di situ huhuh =B Masok rumah jer, teros jerit ' Abanggggg!!'. Suara jawapan dr dapur pulak. Naurah tgh syok tergolek dok depan TV atas toto hihi. Teros ckp ngn habi ade org nk dtg beraya. Panik sungguh dibuatnya. Teros pk nak bagi makan ape nih? Seb baek la kuih raya dah masok siap2 dlm balang terletak cantik atas meja makan. Naseb baek jugak ptg lps balik keje berkeras dgn habi nk beli plastik meja nk alas cover meja yg bercorak buah tue. Nampak semenggah la sikit rumah huhuh.

Klu bagitau awal nk dtg beraya, boleh jugak aku masak mee ker bihun ker. Sbb dh lambat sgt, nmpknya makan kuih raya & teh o panas jelah yerr. Punyelah kelam kabut dibuatnya aku & habi. Nk hidang air panas, teko & cawan  mane??? Arghh...semua hadiah2 kawen masok dlm stor. Zasss...teros masok stor, korek2 teko yg ade. Selamat ade 1. Yg lain byk jug & glass yg sesuai utk air sejuk & dinner sets jer. Basuh & lap, teros buat air. Terjenguk-jenguk takot tetamu dh sampai. Haihhh..mmg nerves sungguh kami =p So 9.30pm diorang semua sampai, Naurah pon terkejut dr tido bile dgr bising2. Sembang2, main2 dgn Naurah sampaila pukul 10malam & diorang pon balik. Tak lama diorang balik, Abah called ckp da sampai kt Seremban. Habi teros amek Abah & aku bertugas menidurkan semula Naurah. Haiyohh..sgt susah itu bdk mau tido semule. 1 jam aku mendodoi dgn tangan. Naik sakit2 badan semua huhuh. Elok Naurah tido, Abah pon sampai. Sembang2 kejap, kami ber-3 minta diri naik ke bilik atas. Aku tido around 12 sbb nk pumping bekal susu Naurah. Tgh syok2 pumping, tak bape minit dh dgr ade insan berdengkur. Sape ntahhhh....=B

What r u doing Naurah??? cute pulak Ibu tgk..hihi

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat