My Habi

Officially Engaged =)
Tiba2 mood jiwang mari.
Pelik ker kalau aku ckp eventho my dept. & habi's dept. sekangkang monyet saje.
I'm missing him everyday.
I love him so much.
Until now. Eventho suda 1 year + berkahwin.
Eventho dia suda pandai marah2 tak macam dulu.
Eventho dia dah tak bagi 'muka' sgt pd diriku
Eventho dia kdg2 malas nk layan tahap kemalasanku
Dia tetap suami ku yang tersayang.

Sbb ape yer?
Sbb kebaikan dia mengatasi segala kelemahan yg tercatat.
Ada 1 perkara ttg diri aku yg sampai skrg aku tak faham.
Bile gaduh dgn habi, bila rasa kemarahan or kemerajukan pd tahap maksima.
Pd waktu tu jugalah aku akan mengalah.
Pd waktu tu jugalah aku akn mintak maaf.
Dalam hati punyelah berazam taknak tegur smpi 3 hari lah.
Taknak pandang muka sampai 2 hari lah.
Tp entah kuasa ape yg dtg, terus peluk habi tanpa berfikir.
Teros nangis sbb sedih. Nangis mcm budak2 bila dipujuk.
Makin dipujuk, makin menangis.
Kenapa mcm tue ehh?

Walaupun ianya mungkin persoalan yg takkan terjawab sampai bila2.
Aku rasa bersyukur sgt2 ada kuasa yg kuat menarik aku utk tak memanjangkan amarah
Krn walau apa pun, Syurga aku tetap di bawah tapak kaki suami.
Dan 1 perkara yg baik tentang perselisihan faham.
Ia semakin mengeratkan hubungan kami.
Makin memahami & makin menyayangi.
Walau apa pun, dia adlh suami yg terbaik utk aku.
Suami yg Allah telah takdirkan.
Thank you Allah =)

Ya Allah, kukuhkanlah kasih sayang antara kami & berkatilah kami di dunia serta akhirat. Amin.

Popular Posts