Bunyi-Bunyian

Syukur Alhamdulillah. Semalam berjaya mensudahkan puasa sunat walaupun dengan susah payah. Yer, agak susah payah sbb tak bersahur. So perut sepanjang hari mmg mengeluarkan bunyi-bunyian yg mendebarkan. Hahah. Ayat tak tahan. Rasanya aku pernah cerita dulu. Since dah beranak nie, aku dah tak bape larat nk selalu berpuasa sunat mcm mase single. Maybe ade kena mengena dgn aku masih pumping milk from my breast for my sweetie pie itu. Apa2 pon itu bukan alasan utk aku skip puasa yg wajib yer. Syukur masa bln Ramadhan yg lepas, dpt puasa semua hari kecuali hari bendera merah berkibar. Heheh. Then terus juga ganti puasa yg ditinggalkan pd bln Syawal. Settled.

So semalam adlh hari pertama aku cuba berpuasa sunat. Semuanya krn mengenangkan pahala if berpuasa pd Hari Asyura. Iaitu hari ini. Malangnya pagi tadi aku lajak tersedar dari tido. Bangun2 da pukul 5.45am da. Mane sempat nk sahur ape pon kan? Tp sbb aku mmg dah azam nk puasa, so teruskan jugalah sampai skrg. Dugaan pertama utk org yg berpuasa ini ialah pelbagai juadah kuih muih yg di bawa oleh opismate. Ade karipap & apam tepung beras. Kawan berpuasa semalam ckp dia tak puasa hari nie sbb bendera jepun sudah mari malam td. So tinggallah aku sorang2 meneruskan perjuangan.

Sorang demi sorang mengajak menjamu selera. Adoiii...klu tak kuat iman & azam, mmg boleh burn je puasa sunat aku nih. Huhuh. Pukul 11am nanti aku ade interview dgn HOD. Appraisal 2010 punye cerita lah. Agak2nye aku kena bambu tak ek pasal EL & MC yg melambak tue? Hehe. Tawakal ajelah. Sbnrnya aku pon tak habis lagi fill up appraisal form tuh. Takde idea pulak aku nk tulis ape. Klu hantar kosong, lagi la nk menempah maut namanya. Kui kui. Jap lagi la aku karang. Amek mood dulu tulis kt blog. =p

Ok la. Itu je bebelan utk pagi ini. Perut da bunyi2 la. Kuang kuang -__-"

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat