Firefox or Explorer?

Berjaya jugak aku tukar template design blog nih. Thanks to Man yg bagi aku pinjam pc dia sat sebelum keluar ke site. Aku dah tahu apa problemnya. Hasil dr peng'google'an, masalah tak boleh review my blog template design ada kene mengena dgn upgrade Firefox. Since kt opis nie tak blh download apa2 sesuka hati, terpaksalah aku bersabar buat bbrp hari sementara menunggu my lovely habi naik keje semula next Monday. Bestnya ada suami yg jd IT support nih. Klu ada masalah apa2 kt pc, cepat jer boleh selesai. Hehe. Eventho kdg2 habi amek tak amek port sgt sbb bini dia, but most of the time habi mmg boleh diharap. I love u even more lah habi! Klu bab mintak tolong baru nak sayang2 ek? Ngehheee =B

Sbb aku sllu guna Firefox (MF), bila guna Explorer (IE) paparan adalah berbeza. Entah nape aku tak suke sgt guna IE. Sllu msti nak jugak pakai MF bila browse internet. Pd aku IE nie agak lembab. MF lagi pantas dan tuntas. Depends on internet connection gak kot. Entahlah. Yg pasti aku lebih selesa guna MF. Tu yg kdg2 terpaksa guna IE, cam pelik sket. Pastu bila aku tukar layout blog tadi, bukak je kt pc aku yg guna MF, tak lawo pulak jadinya customization template. Nantilah lepas MF aku dh di upgrade, aku adjust balik semua kecacatan yg ada. Skrg asal boleh jelah. Eventho sakit jugak mata nie tgk benda2 yg kurang sempurna nih. Huhuh. Sabar.


Tp sbnrnya, aku tak suke sgt bergantung pd habi klu ade masalah2 pc nie. Sllunya aku akn try godeh2 dulu. Cari solution. Aku pon takdelah buta sgt dgn IT nih. Klu masalah yg simple2, aku pon boleh try settlekan. Opismate pon sllunya tanya aku dulu klu pc diorang ade problem. Klu aku tak boleh buat, aku call habi dulu tanya. Pastu folo jelah instruction yg habi bagi. Klu tak boleh jugak, baru habi akan datang betulkan. Meaning masalah rumit sketlah tue. Sometimes berkaitan dgn server or mother board. Itu mmg aku surrender lah kan. Ttg software pon sllunya aku suka guna try & error. Belajar sendiri. So stakat simple2 tu bolehlah tlg. Klu lagi mendalam, habi jugaklah yg jd mangsa. Heheh.

Sparring partner habi ada sorang jer. Incik Azrun namanya. Diorang nie mcm kembar tak seiras la senang ckp. Sorang tinggi melampai, sorang lagi sederhana jer (habi). Tp kemana-mana selalu berdua. Klu jumpe sorang, yg lagi sorang msti ada dekat2 situ jugak sllunya. Kelakar. Hehe. Tp cara bekerja diorang berdua nie berbeza atr satu sama lain. Mcm habi, dia jenis tak banyak cakap. Suka straight to the point, siapkan kerja & balik. While Azrun, dia suka sembang2 sambil buat keje. Lepak2 bersosial. Klu diorang nie dtg berdua, most of the time habi yg akan buat keje while Azrun layan sembang. Habi ckp dia lebih suka mcm tue. Biar Azrun take care the people, dia take care the pc. Ramai kata habi nie pendiam. Dulu aku pon rasa dia pendiam jugak. Tp dah kawen, takdelah pendiam mana pon. Heheh.

Pernah masa aku g wedding kwn mase kt kolej habi. One of his friend (ppn) tanya kt aku, kt rumah habi diam aje ker? Aku macam.....???? Aku rasa biasa jer. Aku ckp dgn dia mcm biasa jelah. Takde pulak rumah aku sunyi sepi. Hahaha. Aku rasa hanya org yg betul2 rapat dgn habi jer faham perangai sebenar habi. Klu tak betul2 kenal, mmg akn ckp dia pendiam. Walhal habi adlh org yg sgt suka melawak sampai kdg2 aku sakit hati sbb asek terkena je dgn dia. Huhuh. Apa2 pn sikap & perangai habi adlh sgt ngam dgn sikap & perangai aku. Hanya dia yg tahan dgn karenah aku & begitu juga sebaliknya. Senang ckp we complete each other =) Thats y la kami berjodoh. Tak gitu? =)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat