Mission Accomplished

Aku nak update ttg azam nak kemas rumah hari tue. Mlm Jumaat tue tak dapek aku nk ngemas since penat badan jalan2 kt Alamanda. Sabtu pulak berjalan around KL. Sudahnya Ahad baru terlaksana tugas yg tersedia. Masa habi sebok2 kemas rumah, aku pon keluarkan semua harta karun kat tepi2 & bawah2 katil. Dah keluarkan semua, susun elok2 harta sedia ada dlm stor. Ada yg dihantar ke stor atas & ada yg masok stor bwh tangga. Hasilnya adlh sgt mendamaikan permandangan mata. Besh =) Takde dah harta2 tersorok. Semuanya dah berada di tempat yg sepatutnya.

Azam baru dah ada. Nak kemas brg2 dlm kitchen kabinet pulak. Mcm2 tupperware & segala pinggan mangkuk ada dalam tue. Everytime bukak, mmg naik semak mata melihat. Ckp jugak dgn habi, klu ada rezeki dpt bonus awal tahun depan, nak pasang kabinet kat atas pulak. Khas utk letak khazanah pinggan mangkuk. Nak beli almari dapur tak boleh sbb ruang sempit.

Maid tak berbayar =B
Ada budak kecik nk tlg kemas jugak
Tolong kemas ker, buat sepah?
Ada beberapa barangan rumah yg dah di aim utk beli. Byk lagi yg kurang rumah nie. Bestnya klu dpt beli semua brg2 rumah idaman tuh. Klu lah gaji aku belas2 riban. Msti takde masalah nk beli ape pon kan? Huhuh. Maka di sbbkan gaji tidaklah byk mana, kenelah beli sikit2. Bila ada rezeki lebih cthnya dpt bonus or back dated increment, barulah dpt beli mcm2. Klu rumah cantik, mungkin aku akn kurang nk berjalan2 kt luar. Ye ker? Cam tak percaye jer. Heheh. So atr wish list aku utk brg2 rmh adalah:- 1. kitchen cabinet (atas) 2. meja half moon 3. almari brg2 perhiasan 4. LCD TV (full HD sbb nk tukar satelit Astro wane kelabu =p)

Cth rumah yg bersepah gile babas..keh keh
Tv tue klu LCD lagi cantet kan? =B
Naurah pon termasuk dlm list brg2 yg bersepah ker? Kui kui

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat