Selamat Bercuti!!!

Bos aku masok keje hari nie. Tp dia ckp sekejap je sbb nk attend staff meeting. Lps tu dia akan balik anytime she wants. Belasah jelah bos. U're the bos. Spt biasa klu ade perayaan yg jatuh hari Sabtu, management sllunya akan bg staffs balik awal 1 jam. So since 2moro is Xmas Day, hari nie aku dptlah balik 4.30pm. Jgn jeles pd anda2 yg tetap kena balik pd waktu pejabat biasa. Ngeh ngeh.

Hari nie balik keje terus ke Semenyih. Rumah PIL. Ada kenduri lepas Maghrib kat rumah makcik Habi. Belakang rumah PIL jer. Lepas tunjuk muka, makan2, off we go to my hometown. Esok malam ada kenduri doa selamat at my house pulak. And i will be on leave for another 2 days. Monday & Tuesday. Kalau rajin, akan update blog. Kalau takde, paham2 jelah kan. Membizikan diri & spend time with my own family.  Bagi my mom & dad tengok my Naurah yg semakin bijak hari demi hari. I can't wait =)

Malam td kami semua sgt exhausted. Lepas balik keje, beli brg2 dapur kat Mydin, Kota Seriemas. Lps tu ke Taman Seroja pegi Pasar Malam. Tapau lauk dinner. Dlm 9pm baru sampai rumah. Letih giler. Since we won't be at home for quite some time, Habi cuci siap2 semua lauk2 basah mcm ayam utk di masukkan dlm freezer. Sayur2 semua kene kemas dlm tempat sayur. Brg2 nk start packing utk di bawak balik kampong. Baju nak kena basuh siap2 sbb ada baju kerja. End up pukul 10pm+ baru dpt tergolek depan TV. Bbrp minit tgk Criminal Minds kat FOX, Habi dah berdengkur. Aku pon mata dh kelat-kelat. Teros off Astro, tido. Naurah pon terbongkang kat sebelah. Our 2nd nite tido depan TV. Keh kehh.

Kami semua terlajak tido pagi nie. Kesan dr kepenatan mlm td. Mati-mati aku ingat baru pukul 5 pagi. Aku nampak Naurah dah bulat mata. Tp dia cam golek2 jelah. Agaknya kesian tgk ibu & ayah dia syok lg tido kot. Hehe. Aku angkat Naurah & letak dia tengah2 atr aku & Habi. Pastu aku pandang jam deck Astro & tgk pukul 6.49 okeh! Teros secepat kilat aku bangun & kejut habi ckp dah nak pukul 7pagi. Lawak je aku ckp dgn Naurah, nape bangun awal sangat nie?? Pdhal semuanya dah kesiangan. Kakaka.

Sudahnya aku sampai opis hari nie dekat pukul 9pagi. Sah-sah kene penalti 2 point. Mata terkumpul aku masuk lambat ke opis dah mencecah 7-8 point. Klu cukup 10 point, kompem aku akn terima surat cinta dr HR. Kuang kuang. Hrpnya 3 hari terakhir bulan 12 nnti aku dapat punctual. So selamat dr mendapat surat tunuk sebab. Huhuh. Gambate!! U can do it Sharena!! =p

Last but not least....
Selamat bercuti semua =D

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat