Cuti Semalam

Semalam ada budak minum Solivite habis sebotol -__-
Takot Ibu amek balik, dia berjalan membawa diri
Jaoh tuuu dia jalan. Syok minum sambil tgk bdk2 lain main kott
Siap rehat sekejap nak concentrate habiskan air
Permainan feberet dia. Gelongsor.
1 little happy girl =)

Sepetang di playground My Mydin, Kota Seriemas. Inilah xtvt kami sekeluarga cuti sempena Maulid Nabi semalam. Pagi Ayah sebok sapu rumah & tukar langsir yg sejak hari raya tahun lepas tak berganti. Ibu seperti biasa bizi melayan Naurah & di dapur sajo. Petang lepas lunch & lepak2 tgk tv kejap, teros habi ajak g Mydin. Shopping some groceries yang dah yillek.

Apasal diapers kat Mydin banyak size L aje ehh? Aku sakit hati dah nie. Yang size M cuma Huggies, Pet Pey & Drypers. Pampers semua saiz L. Drypers drypantz pon saiz L. Sakit hati bila benda yg kita nak tak ada. Geram woh! Dah 2 kali pegi asek yg byk saiz L. Sapo tak geram kan? Seb baek Huggies Naurah byk lagi. Lps nie nk g Giant je beli Mamy Pokok Pants. Murah meh kat Giant tue. 44 keping = RM30. Aku cam ???? Lagi murah dari Drypers Drypantz tuuu. Mcm x cayo pon ado. Huhuh.

Sebab rasanya itu mampu milik bg kami utk pakai sekali sekala Naurah wat pegi jalan2. Sama mcm anak si Na ler. Payah woh nk pakaikan diapers skrg bdk tue. Siap nak nanges2 pulak. Hangin sajo aku. Tu psl kene ade gak stok drypants nih. Utk digunakan masa emergency bdk tu meragam tak tentu hala. Kalo x mmg bergema rumah aku jerit. Skrg dh kurang sabo ngn dak tecik tue. Mcm2 pe'el lah. Nangis tak tentu hala. Naik hantu aku jadinya kkdg tue. Hahaha. Habi je maintal cool. Dia kata dia 'daddy cool'. Buwekkk!!

Naurah skrg suke tiru org ckp. Dia dah boleh ckp air dengan sempurna. Hehe. Sweet lah. Pastu kalau aku ckp seluar, dia pon cakap 'luar'. Bile aku ckp bird, dia ckp 'abird'. Tapi ada sekali nie aku terkejut giler. Naurah kan suka tunjuk2 menatang yg kat comforter dia tue. Pastu aku pon sebut la apa yg dia tunjuk tue. Sekali dia tunjuk rama2, aku ckp ah butterfly. Sekali dia pon ckp 'butterfly'. Aku macam. Hahhhh??? Telinga aku over ker mmg betol2 meh dia ckp butterfly????? Aku pandang habi yg kebetulan ada dekat2 situ jugak. Dia kata mmg Naurah ckp butterfly. Terkojot gilo aku. Hahaha. Tp itu jelah sekali yer dia ckp. Lps2 tu nan ado. Hahaha.

Kebolehan dia yg lain2 mcm bila aku tanya 'bunyi lion camne Naurah?'. Dia pon ckp 'aummm'. Kakak aku kata lion lembut. Dok lemah lembut ckp aummm. Tak menakutkan lansong. Hahaha. Pastu da pandai salam orang mcm anak Chem si Aishah Umairah =) Siap cium tangan lagi. Hihi. Suke. Suke jugak tiru bunyi orang bersin or batuk. Sabo jelah -__- Sebut giraffe = 'jiya'. Dlm kereta semua orang dia nak lambai. Kalo lalu tepi hutan or semak samun aku over takot. Siapa dia lambai nehh?? Hahaha...Seram yu!

Aku cakap dgn Naurah, sebut Ayah! ' Pappa....' -__- Hehhh...
Aku soh cakap ' Ibu....' Dia buat tak paham je ko! cissss...at least Ayah ada jugak respond kan? -__-

Motip entry nie sbnrnya aku takde idea nak update tentang ape. Hahaha =B

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat