Update From Kampong

Wa kalo dah ade kat kampong, mmg liat sket nak update blog. Memang bukak blog. Tapi sbb nak bace update entry dari bloggers lain jer. Hehe.

Hari Khamis kitorang ramai2 g kenduri kawen kazen Abah kat Felda Aping Barat. Rase mcm dah weekend pon ade. Pastu teros gerak ke kampong wa di lahirkan. Mersing. Mule2 singgah tepi pantai dulu. Amek angin laut yg terasa lebih kencang drp biasa. Sampai nak tercabot tudung wa dibuatnye. Hahah.

Bile ramai yg dah merungut nak buang air kecik, teros gerak ke rmh Mak Anjang. Lepas minum2, solat etc, gerak ke Pantai Air Papan pulak. Dekat je dgn kampong wa tue. Dlm 15 minit jer. Lepak2, main air laut sket, makan2, pukul 5 petang gerak balik ke Kota Tggi. Sempat singgah beli keropok lekor Hj. Ramli yg marbeles. Yummy. Aku=hantu keropok lekor =B

Overall best. Penat tp seronok. Semalam pulak hari Jumaat lepas habi solat Jumaat, gerak ke Econsave. Nak cari susu Anmum Langkah 3 utk Naurah. Maklomler lagi seminggu lebih je nak genap 1 tahun =) Beli tin besar teros. 1.7kg=RM60.90. Murah. I like. Hehe. Maksud wa murah dr Langkah 2 la. Dgn rege yg lebih kurang sama cuma dpt 650gram je. Aku bajet setin besar nie akan tahan dlm 1 month+. Jimat sket anak da masok setahun nih. Syukur =)

Hari nie ade kenduri kawen kat felda aku nie jer. Kawan sekolah wa dulu. Harus ler memenuhi jemputan kan? Habi tgh mandi, Naurah tgh terbongkang tido sebelah aku nie hah. Pagi dia bangun 7.30am sampai tengahari nie baru dia tido. Asek tahan mata sbb nak main. Ini pon dia tido duduk tadi atas buai dgn kakak aku. Cute giler tgn pegang beskot, duduk atas buai, mata pejam. Sempat adik aku anje snap a few pics sbg bukti. Sgt cute =) Nti aku cilok dr henpon X6 best adik aku tue. Tepek kt blog bg korg tengok sndiri k!

Mak aku buat lawak. Dia asyik memasak dr pukul 4 pagi. Byk giler lauk dia masak. Wa mcm da musykil. Rupanya dia ingat kitorang semua nak balik hari nie. Ingatkan hari Ahad katanya. Heheh. Mak mmg suke buat lawak =p Cam tak puas cuti kali nie. Best. Esok da nak balik. Kak Ya maybe nk tumpang b4 dia naik flight balik Kedah. Aku ckp klu nak tumpang kenela bayo....hahaha =p

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat