Potluck Picnic @ Wetland

This is my version of our picnic at Taman Wetland, Putrajaya yesterday. Yup yup. Semalam jer baru. Hehe. Penat pon x bape nk hilang lagi. Gara-gara menggomol anak org lain & mengejar anak sendiri yg tak ddk diam. Ohh..tapinya aku rasa Naurah masih dlm kategori behave lagi. Sebab tak terbanding dgn kelasakan A'uf, Mika, Raina & Kaisya. Hahaha. Naurah masok group relax2 sama dengan Alya & Icha. Ini budak2 kategori yg dah boleh berjalan yer kawan-kawan =)

Fad yg kecik molek & Imaan yg so sweet =)
Part of the bapak's

Yang tak boleh nak berjalan of kosh la cam Ammar, Alfiy, Cyrus, Alif & Imaan tue, semuanya dok berpegang. Tp Ammar dah tunjuk tanda2 dia akan membuas jugak bile dh dpt kaki sok. Kesian aku tgk Evyn poneng kepalo handle Ammar yg asek tak dok diam. Hehe. Tggu dia dpt kaki nnti. Makin kurus la omaknya nnti. Huhu.

Alif buat ape dekat Icha tue?? Hahaha...
Birthday boys & the mommies

Aku sampai lewat sejam dr masa yg dijanjikan. Sebabnya pegi Nilai Square dulu cilok hadiah2 utk besday boys. Hadiah yg last minute, of kosh poyo2 aje. Dari hari Jumaat cari hadiah tak tau nak bagi ape. Last2 dh last minute cenggitu ape aje yg dapat kan? Dh niat nak bagi, belasah jelah ape yg dpt pon. Yang penting ikhlas. Nnti korang umo 2 tahun anT bg hadiah lagi best ok! =) AnT beli awal2. Xde last minute dah =B

Makan time. Serbuuu....

Mereka menyembang =)

Sampai2 tak dpt nk keluar cepat pulak tue. Naurah tengah syok tido. So aku tengok dr kejauhan dulu sape2 yg dah ada kt bwh pagola tue & betulkah kt situ tempat semua org berkumpul. Habi cepat je cam si Ann dgn Kaisya kt situ. Hahaha. So tggu dlm 15 minit, nampak je Na & Jue jalan depan keta kami, teros kejutkn Naurah bangun. Dptla half an hour dia lelap dlm kereta. Itu pon mula2 moody. Tido x puas la katekan. Seb bek lepas tunjuk bird, fish dekat tasik tu dia slowly happy as usual.

Macam2 gelagat. Kekeke =B
When Naurah met Xeea =)

Aku suda kene marah sama Na sbb x reply sms dia pagi tue ttg nasi impit. Kui kui. Aku tengah bz bersilat kat kitchen sediakan sosej roll dari pukul 7pagi lagi. Udahler dgn Naurah yg sebok nk menolong jugak kan? Nk menggoreng pon terpaksa dukung dia sebelah tangan. Bila Naurah dok tarik pemegang kuali Tefal sampai nk tertumpah minyak panas, aku terus surrender. Pekik panggil habi dr bawah soh jaga Naurah. Baru dpt buat keje dgn pantas & tuntas. Breakfast, mandikan Naurah & bersiap. Pukul 10pagi suda. So utk punctual adalah ke laut nampaknye. Nk pegi cari hadiah lagi. So lambat jugaklah aku. Huhu.

Raina masih tak puas tawaf pagola. Naurah pon naik heran. Kakaka..
Naurah bengkek Mika habiskan keropok ikan..kui kui

Nasi impit aku dah cancel dgn Ann sbb kedai sate mane der bukak pagi2 kan? So beli pon idak la yer. Seb baek Na sempat jgk rebus sikit nasi impit. Dptla buat makan dgn rendang ayam yg pedas tuh. Huhuh. Habi aku ckp sedap. Aku pon rasa sedap jugak. Cuma pedas sketla. Mak aku klu buat rendang x pernah pedas. So agak kejutan makanan di situ. Hahaha. Pedas2 pon aku balun 2 ketul ayam jugak. Kekeke.

The mommies & kids
Huru-hara melanda. Hehehe...

Makanan2 adalah marvelous. Apam yg Jue buat sedap. Spagethi Lylie pon best. Senang kata semuanya sedap & puas hati lah makan. Mmg best ahh picnic pot luck mcm nie. Pastu all the mommies pon tak segan2 nak tapau foods yg berlebih. Mmg syok. Aku pon tak ketinggalan dlm sesi menapau nie. Dan entah sape yg baek hati dok masok2 kuih2 pelbagai dlm bekas sosej roll aku tuh. Aku bawak je balik. Semua habis time minum petang semalam. Hahaha. Bayangkanlah kopok ikan Na pon aku tapau. Tak sempat Naurah bangun tido makan, aku dah settlekan. Hahaha....

Naurah & Mika nampak perot. Raina nampak spenda. Kekeke

Dari pukul 11pagi sampai 1.30tgahari kitorang berjimba. Kali nie mmg puas hati sbb banyak masa nk bersembang. Yg bapak2 pon sporting2 semuanya. Kdg2 tolong jagakan anak bila mak2 sebok nk nyembang. Xtvt2 mcm nie kena ada kerjasama atr suami isteri. Barulah syok! Bapak2 pon dpt jugak menyembang menambah kenalan baru. Kan best tu. Huhu. Cumanya my habi asek dok syok menyembang dgn laki Julia. Mentang2 la taman sebelah menyebelah. Mcm byk pulak cerita yg nak di share yer? Huhuh..

Bukti mereka selalu bersama. Hahaha...

Chats time..

Overall seronok sbb dpt jumpe semua orang. Terutamanya yg belom dpt jumpe tp dh kenal lama dlm dunia blogging mcm Na, Yaya & Xeea. Makin berkurang senarai wish list bloggers yg aku nk jumpe. Bagos. Bagos. Dayu nie hahh bile dpt jumpe ntah. Memanjang tak berjodoh nie. Huhuh.

Last picture taken in my camera =)
* more pictures will be upload in my fb. chekidout guys =)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat