Preloved Toys Etc.


Hahaha. Dayu request aku buat special entry mane nak beli toys preloved. Anak2 korang semua kan dah nak masok setahun kan? Kompem dah nak pandai berjalan. So rajin2 la survey dr skrg preloved toys cam ride on, slide or rocking horse yg kdg2 kat nursery ade letak tu yer. Tak pon  yg kat playground ada. Bila anak2 dah dapat kaki, mmg teruja la nk bg diorang mainan2 nie. Lg seronok weh sbb diorang mcm aktif sket la kan bile main benda2 nie. Boleh duduk, boleh gelongsor & mcm2 lagi lah. Kite yg tengok pon rasa seronok tgk diorang main sungguh-sungguh =D

Kalau ada duit, silakan beli yg kt kedai jelah. First hand. Puas hati. Klu fikir utk long term & ada planning nak bg adik-adik pd anak yg sulung nie, pon jd satu sbb jugak knp nk beli yg 1st hand. Macam aku nie sederhana jer. Klu boleh mmg la nk bg semuanya yg terbaik pd anak yg satu tue. Tp bila fikir2 balik, yg preloved nie pon bkn teruk sgt pon. Byk yg condition masih baik & paling best the price is much more cheaper than the new one. Anak kite pon entah2 main sekejap jer. Pastu lama2 dah boring. Tersadai begitu saja buat semak rumah.

Makanya atas beberapa sebab spt yg diatas, aku prefer preloved toys utk Naurah after dia sudah jd toddler nih. Jenama pon jenama. Maka hrpnya tahan lama juga. Yg penting Naurah gembira. Dia bukan tahu pon toys tu baru ke lama. Yg dia tahu seronok jer. Kann? Kannnn? Hehe. Kite klu nampak byk toys mahal2 kt rmh org msti bajet org tu banyak duit. Pdhal klu beli preloved, kosnya maybe separuh or ada yg suku saje dr harga asal toys baru tue. Kira mampu milik la kan? Lg2 utk org yg bergaji sederhana & duduk di kawasan bandar mcm aku nie =D

So Dayu & anda2 yg berminat, rajin2 lah anda scroll down my blog & tgk section On9 Shop! kat sebelah kiri my blog tue. Haa..kat situ semua kebanyakannya kedai toys preloved yg aku dah aim menjual dgn harga yg sgt berpatutan yer! Ada jugak jual stroller, car seat, kitchen set & macam2 lagi lah. Ada yg jual new item jugak. Diorang sllunya akan mention awal2 samada brg2 tu baru or preloved. 

Aku skrg tgh carik car seat for toddler yg preloved jugak. Tgh usha2 dulu. Fikir masak2 samada akn digunakan dgn efektif atau akan byk tersadai saje dlm stor mcm baby car seat yg Abang aku bagi free dulu tue. Seb baek stroller pon free je dia bagi. Naurah pakai blh kira dgn jari. Ntah nape aku laki bini lebih suka dukung je budak Naurah tue. Leceh la pakai stroller nie. Kami suka excercise otot tangan. Keh kehh. Tp tgn habi jer ber'otot'. Tgn aku masih gebu dgn lemak. Cessss =.=

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat