Apo?

Kucen nie nama dia Apo. Rasanya adik habi yang bongsu bagi nama tue kat dia. Kelakar. Hehehe.
Kucen nie sebenarnya kucen arwah makcik depan rumah habi tuh
Makcik tu bisu & pekak. Akhir tahun lepas makcik yang duduk sorang-sorang kat rumah tu meninggal dunia. Kalau tak salah aku sebab penyakit kencing manis
So banyak ler kucen-kucen yang makcik tu bela membawa diri
Si Apo & Ibunya datang rumah my parents in law

Eventho PIL tak bape gemor dengan kucen, tapi diorang tak sampai hati nak halau
So FIL pon belikan makanan kucen yg timbang tuh & bagi kucen 2 beranak nie makan
Bila dah bagi makan, kucen pon setia la lepak rumah tu jer
Dan kucen2 lain pon entah datang dari mana selalu jugak dok lepak rumah in law nih
Dengan harapan dapat makan free sbb PIL tak kisah kucen mane pon yg datang
Diorang bagi je makan. Patutlah murah rezeki PIL nie kan? =)

Org yg paling hepi dengan kehadiran Apo tentunya aku
Sbbnya aku kan peminat kucen. Ohh..lupa nak letak nama Naurah
Dia kan ikot aku sayang bangat pd kucen. Hehe =b
Apo nie tempat landing dia selalunya memang depan pintu rumah tue jelah
Kalo dia xde, aku mesti tercari-cari. Aku suke main-main dengan Apo
Kuis-kuis bulu lembut dia tu dengan kaki aku. Pastu Apo pon geget-geget manja kaki aku tuh
Aku suke buli Apo. Kesian dia sbb aku ngan Naurah je yg boleh main dgn dia.
Org lain mane pegang kucen kat rumah habi tue. Kekeke =p

Semalam habi punyelah susah nak tutup pintu sbb Apo dok landing atas selipar byk2 tu.
Gril tak boleh tarik masok sbb Apo halang ngn badan dia.
Habi dok kuis-kuis kaki dia dgn Apo tapi dgn penuh ketakutan ko!
Ahahaha..nak tergelak aku tgk
So aku & Naurah pon came to the rescue
Settled =)


Sekian, terima kasih.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat