Entry Rojak

Hinss..hinss....rase macam kembang kempis idong aku tengok ticker nih. Hahaha =D

Gaye macam orang tak pernah naik flight kan? Keh keh. Aku excited la lebih kali nie sbb first time ohh bawak si Naurah tu naik katerbang. First time jugak aku naik flight sama-sama dengan habi. Tak ker special tuh? =)

Dalam masa yang sama, aku risau sebab start petang semalam Naurah asek la merengek. Something wrong with her mouth. Samada gusi bengkak sebab nak tumbuh gigi atau kena ulser. Kesian sangat tengok dia suffer nak minum susu. End up dia taknak minum. Pagi tadi dalam pukul 4.30 gitu dia minum jugak sebab dah tak tahan haus & lapar kot. Itu pon dengan susah payah & terseksa sungguh hati aku tengok keadaan dia macam tu =(

Kebetulan MIL hari nie ambil cuti. So dia ckp akan ambil Naurah kat nursery & bawak ke klinik. Better suruh doc pastikan apa masalah dgn mulut Naurah sebenarnya. Semalam Naurah asyik tegok air masak jer sebab masok dlm botol yang ada macam straw tu kan. So boleh la dia minum tanpa masalah. Tapi kalau puting, memang dia tolak-tolak taknak hisap. Bila aku masukkn susu dlm botol straw tu, dia tak lalu pulak nk minum. Masalah sungguh.

Harap doc dapat detect the problem & bagi ubat utk at least kurangkan kesakitan yang Naurah alami. Tak sanggup aku tengok dia terseksa macam tue. Lately perasaan aku terhadap Naurah bila dia sakit, sangatlah mudah terusik. Rasanya after dia kena fit tempoh hari, aku & habi khususnya jd super risau tentang kesihatan dia. Aku sebelum nie macam jenis hati kering sikit. Tapi skrg...hmmpphh..mudah sgt super risau. Tido malam pon tak lena bile anak asyik la merengek sakit. Rasa mcm i'm a better mom than before. I hope.

Last Saturday is the last every Saturday habi kena pergi training di KL. I am so relieved. Rasa macam terangkat 1 beban dari bahu ni hahh. Alhamdulillah. Aku adalah sangat tak suka tinggal berdua sahaja dgn Naurah di rumah. Without habi to be exact. Bukan ape, tak suka tu sebab takot anything happen to Naurah, aku panik & tak tahu nak respond macam mane. 

If anything happen to that girl, harus aku salahkan diri sampai sudah kan? Bab nak menjaga dia, aku takde masalah sgt pun. Senang je jaga dia. Cuma leceh bab nk pegi toilet & solat jelah. Now I know betapa susahnya jaga anak sorang-sorang. Teringat pd Fashya dengan Husna. Memang tabik springggg sama kamu lah dear!

One more thing bila habi takde nih, Sabtu org selalu la buat birthday party kan? So sokmo aku tak dapat menghadirkan diri. Sedih oh! Nak drive sendiri, takde keyakinan diri boleh handle budak yg biasa duduk dgn ibunya dlm kereta tuh. Makanya, duduk terperap sajelah aku dgn Naurah kat rumah tu. Huk huk. Sadis.

Last but not least, syukur blog dah ok mcm biasa. Boring gile last Friday tak boleh nk update blog. Sudahnya berkampong kt FB seharian. Hrp klu blog nak buat hal, buat la time weekend yer. Jgn hari bekerja. Ehheee =p

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat