My Great Weekend

Serius woh! Sabtu lepas aku macam seriau semacam aje tinggal berdua dengan Naurah kat rumah. Habi kan tengahari je dah pergi training kat KL. Malam dalam pukul 9.30pm gitu barulah dia sampai rumah. Naurah pon dah tido selalunya time tue. Habi dapat kiss jelah pipi budak tu buat pengubat rindu.

Ini Sabtu pertama yang aku tinggal berdua je dgn Naurah sejak kejadian fit dulu tue. Memang aku masih terkenang-kenang & terbayang-bayang. Takut if anything happen time habi takde. Kompem gelabah ayam lagi la aku dibuatnya. Entah-entah lagi teruk. Gelabah labah-labah. Ada ker? Keh keh =B

Alhamdulillah semuanya ok jer. Syukur ke hadrat Illahi. Dalam pukul 3.00ptg dapat kunjungan dari Kak Ima. Dia hantar keropok lekor sedap giler datang dari Ganu Kite. Hehe.

Maryam Zhulfa & Kak Ima =)
Tapi Kak Ima tak dapat singgah lama T_T Dia hantar & pergi. Tapi sempat cubit pipi Maryam Zhulfa yang comel giler. Demok betul tangan dia. Geram ahh tengok. Pastu aku usik-usik sikit dia dah senyum-senyum. Comelnya. Geram betul!

When Maryam met Naurah

Abang Musa & Isa duduk dalam kereta jer. Dapat tengok dari kejauhan jelah. Dapat jugak snap a few pictures of Kak Ima mendukung Maryam & Naurah sekaligus. Sakit tak bahu akak? Keh keh. Nampak macam sama besar jer budak dua tue. Pdhal tua Naurah dlm 5 bulan gitulah.

Cute gile kan Cik Yam nie? Cik Bunga pun sampai terkesima =b

Kak Ima, 1 bungkus dah habis dah kami balun 3 beranak. Bungkus lagi 1 cancel nak bagi kat MIL. Hahaha. Dia punya next batch la. Sekali dengan my mom punya. Kite nak order lagi tau kak! Nanti kite roger-roger akak yer =)

Pastu hari Ahad, kami keluar pegi Mid Valley. Dgn tujuan nak beli kasut jalan habi yang masih tak terbeli-beli sejak dapat bonus hari tue. Cerewet mak datok mengalahkan org pompuan. Selalu org kata ppn yang cerewet bab bershopping kan? Dlm kes aku & habi, terbalik pulak yer. Aku jenis rembat jer kalau dah berkenan. Tp habi nak berkenan pon payah. Taste tinggi sangat gamaknya =.=

Ayah cerewet sangat sampai ada budak nak tolong pilihkan kasut

Kasut yang nie pon ok gak Ayah!
Letih giler aku kejar budak kecit nie. Byk brg dia berjaya sepahkan =.=

So dalam pukul 12tghari dah sampai MV. Apa-apa kite makan dulu yer. Rupanya ade expo utk ibu bapa da. So terjah jelah masuk sampai aku ter'rembat' 6 helai baju Pureen utk Naurah. Baju utk basahan jer. Pakai hari-hari punya. Balas dendam tak dapat pegi Pureen Warehouse Sale hari tu sbb Naurah masok spital. Hehe.

Pastu belikan Naurah teddy bear yang sama besar dgn dia. Hehe. Comel la dia tido peluk bear tu. Syukur juga habi jumpa kasut yang berkenan di hati kat kedai Converse. After dapat green lite dari aku, dia pon rembat la kasut merah tue. I like =) Aku jeles la tgk kasut dia tu lawo. Hihi.

Masok kedai Converse, sesi panjat memanjat pulak. Ingat ini rumah ko ker nak?
Hmm....
Bile orang marah dia buat mulut itik pulak T_T

Sbb jeles aku pon ter'beli' 1 handbag Converse yang besar gabak. Hahaha. Habi good mood sbb dapat jumpa kasut idaman hati. So aku pon saje la ngendeng ckp beg tu macam lawo. Sekali dia kata ok jugak, pilih kaler cam turquoise & terus bayarkan. Pergh. Memang langkah kanan sungguh pergi ke MV semalam. Tak pasal-pasal aku pon dapat beg free. Mcm hadiah mothers day pulak jadinya kan? Tq so much habi =)

Beg gabak baru =B
Apasal nak kena close up pulak nie? Ceh!
Aku nie orangnya jenis kalau dah ada barang baru, asyik yang itu ajelah aku tibai pakai sampai sudah. Ada orang kan suka tukar-tukar ikot kesesuian majlis ke hape. Tp aku jenis main belasah aje. Hehe. Brg yg lama senang kata mmg boleh masok stor jelah. Kalau ada siblings yang berkenan, aku bagi free aje. Drp tak pakai, baik bagi org yg nak pakai. Betul tak?

Tapi aku pon bukanlah selalu beli brg-brg baru. Selalunya 6 bulan sekali baru beli yang baru. Tapi bila membeli tue, biar puas hati. Boleh tahan lama pakainya. Senang kata memang tak membazir lansung la kalau beli brg-brg baru nih. Di pakai sampai lebam. Hehe =b

Overall, jalan-jalan ke MV pd hari Ahad lepas adalah terbaek eventho tak di rancang lebih awal. Kdg-kdg buat sesuatu yg spontaneous lebih seronok dari yang di plan kan? =D

Toodles.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat