Hai Lah Anak..

Entah nape aku rasa tak puas hati betol masa pegi ke birthday party Cyrus hari Sabtu lepas. Sebabnya aku rasa macam tak dapat buat ape lansong kat sane. Tak dapat nyembang banyak sebab ramai dah nak balik T_T Pdhal aku sampai takdelah lewat sangat. Cuma orang lain lebih cepat kot. Hmm..

1 gambo pon tak nyempat nak snap. Aku cuma makan sumi & buah tembikai. Pastu air oren. Apekahh?? Entah nape aku rasa macam blur & kelam kabut. Nampak bloggers, rase cam semuanya aku nak terkam. Nak tegur & sembang. Tapi tak jd gitu pulak. Eeee...tak suka! T_T

Bila ramai yang dah balik, pastu ade makcik sorang tu dok gesa-gesa aku cepat balik jugak T_T, tak lama aku pon balik gaklah. Ade makcik tu siap ugut tammo datang KL dah kalo takde orang nak tunjuk dia jalan balik Putrajaya. Huwahaha =B Baru buli sikit-sikit dah merajok wehh! Nyampoh aku!

Macam la aku tergamok nak tinggal ke dia kan? =.=

Mika baik & Ibu bekeng. Hahaha...(woww. mekar!)
Syahdu lak aku tgk muka Mika lagu nie. Seb baek tak jd demam ek?

Cumanya plan nak jalan-jalan Shah Alam terpaksalah dibatalkan. Demi kerana seorang kawan bekeng ni hahh! =B Dari nak jalan-jalan Shah Alam, jadinya jalan-jalan Alamanda lah kami sekeluarga. Jadilahhhh =)

Budak bekeng kenan dari Ibu bekeng dr Kuantan. Keh kehh =p

Yer. Memang ini jer gambo yang aku berjaya capture dr henpon C3 kamera hampeh tu. Lupa bawak camera besor. Thats y mood pon larik. Kalo tak mesti ada gambo byk lagi dari ini. Tensi. Tensi.

Apa-apa pon happy dapat jumpe Cyrus walaupon tak lama lepas tu dia dah terlena. Kepenatan barangkali. Biasalah, pelakon utama hari tu. Hehe. Miera pon sangat-sangat baik. Dapat sembang banyak sket kali nie dgn Miera. Dulu masa kat Wetland tak berapa kenal sangat. Malu I...heheh =B

Dapat tegur sapa sket dgn Nurul. Pon 1st time jumpa. Sembang sikit dgn Jiha psl hal rumah sewa. Nurul pon dpt sembang sket2. Dayu, Jue & makcik bekeng. Hahaha. Semuanya sembang sikit-sikit jer.

Pastu aku tak tegur sama Dina sbb aku tak baca blog dia. Aku ingatkan dia Sha Salju. Kompius betol dibuatnya. Heheh. Dah nak tanya dah nape muka lain sgt dgn dlm blog? Rupanya salah orang. Seb baek tak tegur. Kalo tak mmg buat malu jer. Hahaha.

Pas makcik bekeng selamat sampai Prescint 9, kami teros ke Alamanda. Tujuan, nak layan Naurah punya pe'el. Hasilnya memang melayan sungguh ke dia. Nak jalan sorang2 jer. Laju pulak tu! Poneng sungguh aku & habi mengejar dia.

Hepi dia dapat lepas jalan sendiri
Kasut pon dah taknak pakai

Dan merasalah aku buat pertama kalinya anak baring atas lantai shopping mall tanda protes bila kita nak pergi tempat lain. Tak bagi dia jalan sorang-sorang & merayau pegi susun barang-barang dalam kedai Guardian. Seb baek takde guling-guling & meraung melalak tuh!

Tapi aku ngan habi buat tak layan aje aksi dia tu. Takde pon cecepat nak angkat dia dr lantai tu. Biarlah org tengok. Taknak aku mengalah dgn dia. Bila kitorang biar, dia pon pandai bangun sendiri. Takde masalah pon. Belom dia buat muka protes lagi tuh. Dgn tangan 2 belah silang ke dada. Kening berkerut & mulut moncong. Pergh! Anak...anak...

Tengok lah tu! Pandai je menuju. Siap berlari...

Excited main kat playground

Kira balas dendam betol Naurah pada ibu & ayahnya nie. Aku pon x jangka Naurah dah pandai baring atas lantai dalam keadaan menelungkup macam tu. Sape ajo ntah eh? Tp aku & habi mmg relax & cool aje. Aku siap nak tergelak-gelak pon ade tengok Naurah buat gitu. Macam kelakar pulak.

Kalo aku & habi marah-marah, bukan boleh solved masalah pon kan? Bila Naurah tengok aku & habi buat tak layan aje, dia pon pandai bangun sendiri & jalan. Macam takde apa-apa yang berlaku pon. 2-3 kali gaklah Naurah buat pe'el baring nie. Hehehe. Dah bijak ko skrg yer Naurah?

Semua celah dia nak masok

Semua tempat nak masok & singgah

Well, pasni aku tak taulah ade lagi tak orang nak cakap Naurah nie budak yang behave. Usually, she is. But sometimes bila dia rasa seronok sangat tuh, mmg kita tak boleh nak halang niat dia tuh yer. Layankan ajelah. Zassss....Hehe =)

Tapi aku tengok Naurah memang happy sangat-sangat dpt jalan kat Alamanda tuh. Aku & hubby eventho penat melayan dia, rasa macam seronok jugak tgk dia happy jenjalan sensorang gitu. Bukan selalu kami pergi shopping complex semata-mata nak melayan karenah dia kan? Selalunya mesti kami ada tujuan lain samada nk beli brg dapur or ada keperluan lain.

Laju aje jalan sorang-sorang
Seb baek patung nie pakai baju =p

Tapi kali nie, memang utk bwk Naurah jalan-jalan, main-main, happy-happy. She enjoyed it very much. Sampai semua kakak-kakak & makcik duduk kat pangkin di salamnya. So sweet =)

Dah penat melayan dia, kitorang g menom petang pulak kat Big Apple Donuts. Korang pernah rasa tak Ice Blended kat situ? Marvelous ok!! Aku sampai dah ketagih ice blended honeydew kat situ. Next time nak try yang strawberry lah pulak. Huhuh. Pricey sket ahh. RM7. Tapi puas menom sebab banyak & sedap =D

Ice blended honeydew marvelous
Bos kecik nak tolong bayarkan bil ker?


Naurah nie jenis budak yang berani jugak. Dia jalan jauh-jauh sensorang pon relax aje. Tak kisah ker aku & habi pon. Tak padan kecik betol!

Ade 1 kejadian yang aku paling tak boleh lupa masa balik kampong last week. Masa g Jusco Tebrau & sampai kat section baju dalam tuh, boleh si Naurah dok tunjuk-tunjuk patung yang pakai bra & panties jer, pastu dia cakap ' maluuu...maluuu....'

Wahahaha. Aku punye nak gelak guling-guling time tue, jangan cakap lah kan. Sebelum nie kalo dia nampak aku berkemban, mmg dia selalu cakap. Habi pon dah pernah kena bila nak mandi, pakai towel jer. Selok la dia cakap 'malu...maluuuu...'. Hishh..naik segan kitorang mak paknye nih. Hehe.

Tak sangka bila nampak patung pon dia boleh ckp macam tu. Kelakar betol la budak Naurah nih. Hehehe.

Nak pakai kasut sendiri. Orang nak pakaikan dia marah pulak =.=

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat