About Cinema


Takde mood nak update blog hari nie sebab dari pagi aku dok nak mem 'booking' tiket Transformers & pay online, tak jugak lepas-lepas. Haih...ape masalah ko nie GSC weyh? grrr...

Seingat aku lah, last aku tengok movie kat cinema masa citer Harry Potter. Last year lah tue. This year baru inilah first time aku & habi excited sket nak pegi. Since baca blog Pja Ibu Mikhail yang review Transformers best, terus tak teragak-agak aku nak booking tickets. Malangnya tak boleh nak pick seats & terus bayar pulak.

Sebab dah takde arah, aku booked jelah cam biasa without paying first. Kompem dapat tempat tak best dah nanti kan? Aku tengok yang dah membayor pon boleh tahan banyaknye dah. Hisshh..sakit jiwa den. Eventho agak terkilan sbb Megan Fox nan ado dalam Transformers 3 nih, aku masih berminat nak tengok robot besar-besar bergaduh. Kah kahh =B

Harry Potter the Final Chapter pon dah nak keluar kan? Ini jugak macam movie wajib tonton di cinema jugak bagi aku. Sbnrnya aku nak jugak tgk citer Pirates of the Carribean yang baru-baru nie tayang tuh. Tapi since Orlando Bloom & Keira Knightly nan ado lagi, takdelah terkilan sgt tak dpt tengok. Hehu.

As usual, sejak Naurah lahir, aku & habi prefer tgk late night nyer time. Sebab tahu Naurah kompem dah tido time macam tue & takdelah rasa bersalah sangat tinggalkan dia dengan in law kat Semenyih tu. Alah..kalo balik sana, mmg Naurah tido ngan my parents in law pong. So, mmg takde hal lah kan. Huhuh..

Since aku first time jejak kaki ke cinema masa umor nak mencecah 20 tahun hidup kat dunia, aku kalo boleh memang taknak perkenalkan Naurah dgn cinema dalam usia mudanya juga. Pada aku tak bape sesuai lah keadaan cinema yang sound systemnya super kuat tue utk budak-budak. Lagi la kalo yang sekecik Naurah tue. 

Naurah pon kalo bunyi kuat-kuat nie dia sokmo gak terkejot & agak takot. Kompem menjajor carik aku mintak berpeluk Macam masa naik flight Air Asia ke Kuching hari tue. Gerun je dia dengan enjin katerbang tu dok kuat-kuat gitu. Pelok aku takmo lepas lansong eventho nak transfer dia ke Ayahnya saje.

Selain sound systemnya, tengok movie dalam cinema tu of course lah dalam gelap kan? So aku riso jugak kalo Naurah jadi rabun dalam usia yg muda.

Selalu nampak budak-budak sekolah dalam darjah 1 or 2 dah pakai glassess tebal-tebal. Kesian weh! Pakai spek nie kan macam terkongkong sket kan penglihatan kite? Cam aku nie sbnrnya mmg kena pakai spek pon. Terutamanya masa memandu pd waktu malam sbb mata aku nie silau tinggi. Aku start ada spek silau sejak bajor matrix lagi kat Perak dulu. Cumanya aku tak suka pakai jelah. Sekali sekala aje. Hehu.

Dan Ayah si Naurah pon memanglah rabun yek! 1 family in law mmg family kaca mata ok! So aku takot menurun pulak kat anak dara kesayangan aku tuh. Oh no! Nanti tak lawa sgt kamu Naurah kalo kena pakai glasses dah besar nanti. Kekeke. Jaga mata macam Ibu yer sayang! Silau takpe sbb kena pakai masa drive waktu malam aje. Hahaha..apekahh?? =p



Aku jugak takot kalo dia buat onar kat dalam wayang sampai mengganggu penonton yang lain. Sebabnya aku selalu jugak hangin kalo ade budak-budak yang asek la nak ber pot pet dalam cinema dok tanya itu ini pd parents diorang. Memang hilang mood & konsentrasi sungguh. Nak marah, budak-budak kan? 

Kalo org tua, mmg aku sound jer. Haha. Tak, aku tak sound sbb aku malas nk cari gadoh. Kena dpt yg mmg jenis kuang hajo, buat sakit jiwa nurani aku jer nanti. Paling kuat pon aku pandang-pandang jeling-jeling saja. Keh keh =p

Kalo lah aku bwk Naurah masok cinema, pastu budak tu buat perangai, kompem aku kena keluar dari cinema & burn sudahlah duit yang sudah di bayar. So, aku mmg taknak la amek risiko bwk budak kecik tu masok cinema. Hehe. Sayang oo duit. 

Dan kalau pun aku takde orang yang boleh dipercayai utk tolong jaga Naurah utk aku pegi cinema, aku rela tak pergi dari bawak budak kecik tu masok sana. Takpelah tak dapat tengok citer kegemaran aku pong. Tunggu jelah keluar kat Astro setahun dua nanti. Kui kui....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat