Hari Pertama...

Sangap. Begitulah keadaan aku semasa menaip entry nih. Ngantok weyhh! Dah berapa kali menguap dah nie. Semuanya gara-gara over excited nak memulakan Ramadhan kot. Malam tadi aku tido around 12 midnight. Pastu entah nape dalam pukul 1 pagi gitu si Naurah merengek-rengek. Pastu garu-garu kepala dia. Gatal ntah nape. Around pukul 2 baru lah dia lena semula.

Pastu pukul 4.45am alarm henfon aku pon berbunyi. Adehh...nak kena bangun panaskan lauk dah. 3-4 jam jer beb aku tido malam tadi. Lepas sahur aku lipat baju. Pastu gosok baju kerja aku & habi utk stok 2 hari. Kire memang tak tido lansong la lepas solat Subuh tue. Thats y I'm so sleepy right now. Muka pon mcm ayam berak kapur jerp =.=

Jalan raya agak lengang hari nie. Kalo nak ikotkan, Selangor tak cuti pon 1 Ramadhan. Nuzul Quran on17th nanti baru cuti. Maybe ramai yang keluar rumah awal pergi ke office atau ada yang apply cuti utk menyambut 1 Ramadhan. Aku fikir antara 2 sebab itu ajelah.

Aku rase puasa aku hari nie mesti cam poyo & lembik aje. First day lah katekan. Dah 2-3 hari nanti barulah rasa normal. Insyallah =)

This year aku & habi berazam taknak ke bazar Ramadhan lansong. Sebab aku masak lauk utk berbuka sekali dengan lauk utk bersahur keesokkan harinya, rasanya lebih jimat if aku masak kat rumah aje dari membeli ntah hape-hape kat bazar tu kan? Harap niat suci murni nak memasak sepanjang bulan Ramadhan nie berjaya dilaksanakan. Amin.

Ok lah. Have a great Ramadhan everybody! =)


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat