Sedekah & TnG

Hari nie pergi opis bersama beg kertas Converse besar gabak. Ianya berisi baju-baju lama aku yang dah tak mahu digunapakai lagi ataupun sudah tidak muat. Today is the last day utk bagi semua baju bajan yang elok & masih boleh dipakai ke rumah anak-anak yatim & ibu tunggal. Selain dapat pahala, stor kat rumah juga jadi susut sedikit bukitnya. Hehe. Harap tahun depan ada lagi buat macam nie. Thanks Sports Club for all of the efforts =)

Sekejap je rasa dah Jumaat. Jumaat minggu depan bermakna aku juga akan membalikkan diri ke negeri tanah tumpah darahku Johor Darul Takzim. Last aku balik sana pd penghujung bulan May. Dah 2 bulan lebih beb tak balik sana. Mane aku tak selok pasal sambutan raya aidilfitri tahun nie kan? Rindu sama rumah, sama kucens, sama pulasan yang sudah memasakkan dirinya kata mak. Oh my. How I wish I'm at kampong right now T_T

Pulasan sedap, sila tunggu kepulanganku yaw!~ =p

In newspaper hari nie, NST muka depan menulis tentang pengurangan tol fees around 10-20% sempena hari raya aidilfitri yang akan menjelang tiba tidak lama lagi. For those yang takde Touch n Go, sila beli sekarang krn dapat pengurangan lebih banyak dari yang menggunakan cash. Selain drp tidak perlu beratur panjang di laluan cash ok! 

Since kat KL & Selangor nie memang banyak tol points, makanya aku sudah sekian lama menjadi pengguna setia TnG & Smart Tag. Memang memudahkan & melancarkan perjalanan. Aku selalu pelik bila nampak kereta beratur panjang kat laluan cash. Knp taknak beli kad TnG meh? At least la kan if rasa Smart Tag tu quite pricey. Selalu juga aku nampak laluah cash beratur macam hape, sedangkan laluan TnG & Smart Tag lengang selengang lengangnya.

Sometime bila duit gaji dah parat-parat hidung, aku skip jugak reload TnG. So bila sekali sekala terpaksa guna laluan cash, itu pon aku dah rasa macam hazab. Menyesal tak sudah knp tak reload awal-awal. Aku & habi punye perjanjian, minyak kereta memang habi yang top up. While aku pulak reload TnG. Habi selalu saja takde masalah doing his part tapi aku kadang-kadang tersangkut jugak. Pastu nak marah-marah pulak bila terpaksa q panjang. Bengong punye aku! =.=

Balik kampong next week, masok je gaji bulan nie, zasss aku nak reload TnG bebanyak sikit. At least boleh guna pergi balik ke/dari kampong. Plus bila nak jalan-jalan ke rumah saudara mara habi yang kebanyakannya berada di sekitar KL. Kopak lagi duit mak noks! =.= Raya setahun sekali. Redho jelah yerp T_T

Lauk berbuka semalam bertukar dr nak buat meehoon sup jadi makan nasi jugak. Sbbnya ayam masih beku & ikan tak beku sebab baru beli kat pasar malam. So lauk berbuka & sahur semalam ialah Ikan Kerisi Asam Pedas, Kobis Goreng Bertelur & Telur Masin. Meehoon sup pospone buat hari nie. Hehe.



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat