Update Dari Linggiu

Semalam bersamaan Sabtu 27 Ramadhan, berakhirlah teka teki teka tekok tentang samada aku dapat berpuasa penuh ataupun tidak tahun ini. Jawapannya adalah TIDAK. Kui kui. Dari pagi lagi memang dah rasa semacam. Masa bersahur pun macam ala kadar buat syarat saje. A few checks in the morning, nan ado lagi. But around 1pm, check & sudah ada. Cik P sudah memunculkan dirinya. Lewat 6 hari dari tarikh bulan lepas. Saje nak bagi aku tuang puasa sikit aje kot. Hehe.

So kalo this year puasa 29 hari,  bermakna cuma 3 hari jelah aku tuang. If genap 30, 4 hari saje pon. Suke. Suke. Hehe. Plan aku habis saje period, akan start berpuasa ganti & terus diikuti dengan puasa 6. Insyallah.

Now dekat rumah jer. Dah 2 hari sejak sampai sini dok melepak sajo. Buah pulasan sampai dah tak larat nak makan. 2 baldi lagi kat luor tue. Haha. Tadi my best fren Jombet datang berziarah with her doter Icha. Since this year dia beraya pertama di belah suaminya, maybe kami takkan dapat jumpe lagi dah lepas nie. Time dia balik ke sini, aku pulak dah nak balik ke Semenyih. Thats y dia datang tadi utk bertanya khabar masing-masing. Thanks bet sebab sudi datang rumah eventho sekejap. At least dpt bersua muka kite akhirnya kan? =)

Mak, Kak Ya, Lisa & Hiraz semuanya dah pegi jalan kat JB. Kat rmh nie tinggal aku & family plus Abah & Anje. Ini org2 yang memang malas nak keluar menghadap jalan yang sesak. Semalam aku yg kena masak utk lauk diorang berbuka sebab mak seme g shopping brg2 makan kat Tesco Kulai. Hangin gak aku sbb nk merasa masakan mak. Tetibe aku yg kena masak pulak. So hari ni diorang seme keluar awal sket dr semalam. Hrpnya cepat balik sini & masak. Jgn aku lagi yg kena perah idea nk masak ape pulak. Cukup2 la aku memasak saban hari kt rumah BBST sane. Dah kering idea mak noks! Huhu

Skrg nie aku tengah sakit tekak & ade flu sket. Adeh..nak demam ker? Cuaca pon x menentu kat sini. Kejap cerah kejap mendung kejap hujan. Anak kucen kat sini comel giler. Ada 2 ekor yang aku berkenan. Bulu pjg & lembut. Tp cam kecik lagi kalo nk bawak ke BBST. So maybe aku mmg xkan bela kucen da la. Mcm xde masa nak jaga lah. Plus kesian sbb kat sini tanah luas. Senang deme nak lari2. Tapi kat BBST nun tanah seciput saje. Tak puas nak berlarian. 

Ok. Itu jelah update dari kampong hari nie. Naurah tgk syok ddk ngn Atok tgk BBTV. Kat sini mmg syok sbb Naurah tak kisah ke aku sgt. Ramai org melayan dia la katakan. Dia pon pandai bawak diri. Bagos betol. Dpat aku perasan cam pengantin baru sikit2. Hahaha.. Selok!


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat