Membersih Jiwa

Malam tadi ketika aku sedang berguling-guling berharap supaya mata lekas terpejam, tiba-tiba aku teringat tentang post entry aku semalam. Tentang 2 perkara negatif berlalu di office aku skrg. Kes pertama bukanlah sesuatu yang baru. For 5 years plus aku bekerja di sini, mmg situasi spt itulah yang aku tempuhi saban hari. Semua orang kat sini pon faham tentang perkara nie. Sampai pernah aku digelar anak emas bos. Which is not true at all okeh! Aku cuma menjadi pendengar setia cerita-cerita dia saja. Not much than that. 

Kalo kena bambu, kaw-kaw jugak aku dapat. Cuma sejak setahun dua kebelakang nie, dia dah tak betah kot nak marah ke aku sangat. Lagipon aku pon dah semakin pandai mengelak & menjawab bila disergah. Bukan macam dulu, mengiyakan saja segala katanya.

So sbnrnya kes 2 yang lebih parah kot. I'm so annoyed with people like her. Too much noise lah. Now I really missed the peace, quiet good times before she came to this office. If staf yang sebelum nie ada kureng sikit. Rupanya yang ini lagi banyak kurengnya. Sebab itulah selalu orang ckp. Bila kita tak suka sgt kat ssorang tue, jgn mengharapkan sgt dia pergi. Krn kita pon belom pasti penggantinya nanti better or worst. Skrg dah nampak yg pengganti is much more worse. So bbrp org dr kami spt sudah regret juga. But nothing else can be done right? Terima sajalah pengganti ini seadanya.

Guling punya guling kat atas katil, solution yang aku dapat ialah utk cuba membuang 2 perkara negatif dalam hidup aku nie jauh-jauh. Bila ada benda negatif dalam diri kita, rasa macam tak tenang. Tak suka pd seseorang manusia adalah benda yang negatif. Tak bagus utk diri kita. So aku cuba nak membersihkan jiwa & minda dari benda-benda yang tak bagus nih. Cuba utk menangani masalah nie dgn cara yg positif. Camne nak kata yek? Redha or terima seadanya je kot. 

Cuba utk tak mengumpat bos krn apa pon yg kami umpatkan, dia akan tetap begitu juga. Takkan ada apa yang akan berubahnya tentang dia kecuali atas keizinan Allah. Yang minah lagi sorang tue, haihhh...entahlah. Aku harap dia tak selok asyik nak berkata-kata dengan aku. Sebab aku tak suka. Haha. Layan seadanya gitu jelah kot. Tak payah fikir byk. Hehe.

Ok, hari nie bz sbb ada open dept. kami nih. Rendang ayam habi dah masakkan malam td =B Aku cuma panaskan je pagi nie. Hahaha. I love u habi. You are the best husband ever. I'm so lucky to have you. Mmuahh..mmuahhh!!! =p



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat