Chowder & PPT

Tadi aku gugel maksud chowder in Malay. Tetibe keluar gambo kartun nie banyak-banyak kat images. Cam cute pon ade kan? Hahaha. Tak pernah pulak tengok kartun nie kat tv. Maybe yang langgan cartoon network pernah tgk kot. Hehe.


Chowder is a bear-cat-rabbit hybrid who is serving an apprenticeship at Mung Daal Catering, which is owned and operated by Mung Daal. He aspires to become the greatest chef in the world, though his short attention span and his tendency to consume just about anything in sight have resulted in him causing various problems. However, Chowder has a kind heart and he is genuinely interested in learning what he can from Mung Daal, which is why he is always more than eager to help out when the eccentric old chef is commissioned to prepare yet another exotic dish. Chowder thinks everything tastes awesome.

Chowder tu yang pendek baju purple tu. Bear-cat-rabbit hybrid. Hahahhaa. Cam lawak la pulak. Campur-campur pulak. Sampai 3 haiwan pulak tu. Terbaekkk!! Kekeke...

Ade sape-sape tak follow cerita Para Pencari Tuhan kat  tvAlHijrah? Cerita tu sinetron dari Indonesia. Dah sampai Siri ke-5 dah sekarang. Waktu tayangan 6-7pm channel 114 Astro setiap hari. Cerita tu dalam pd dia kelakar sebab buat lawak-lawak bagai, banyak betul pengajaran dr sudut Islami yang diselitkan. Kiranya bukan lawak kosong sajelah. Sedikit sebanyak kesedaran aku pon timbul dr menonton cerita nie. Sangat bagus. Naurah kalo kitorang dok layan cerita nie pastu gelak-gelak, dia pon tetibe menyeringai sama. Macam paham jer. Hehehe...

Popular Posts