Dinner @ Wisma Chinesse Chamber

*credit to here

Jumaat yang lepas tetibe masa aku tgh masak right after arrived at home, Anje ajak ke Hotel Corus. Kak Ya ada kat sana & deme tak jadik balik Johor. Memula macam malas sebab aku tgh masak masa tu. Nak makan, nak mandi bagai. Dahlah time tu hujan agak lebat kat luar. So aku ckp ko pegilah kalo nak pegi. Dia pon pandai drive. Takde hal. 

Tetibe tak lama pastu habi masok dapor. Aku pon saje jelah ckp ape Anje ckp & amazingly habi tnya aku nak pegi ker? Aku ckp terpulang pd dia lah sbb dia driver. Hehe. Then habi ckp siap-siaplah kalo nak pegi. Dalam pukul 8 kang kite gerak. Aku pon yeayyyy!!! =D Roger boss! Sape tak suke kalo nak pegi jumpe Kak Ya kan? Hahahha...i think you guys know what I meant....hehehe =P

So dalam kehujanan kitorang geraklah ke KL. Seb baek takde jem ape. Cuma kat traffic lite Dengkil, Bangi, Cyberjaya tu, dr arah berlawanan dgn kitorang, aku tgk jem dekat 1km+ ohh!! Gilo ah. Seb baek kitorang menongkah arus. Huhuh. Dlm hati doa KL tak jem. Alhamdulillah tak jem. Dlm pukul 9pm kitorang sampai & dr luar pintu bilik Kak Ya aku dah dgr suara Emriel anak Abg Eddy kt dalam tu. Ahh...memang sudah ku teka. Hihihi. So lepak-lepak kejap bilik Kak Ya, pastu deme ajak g makan.

Pdhal aku & habi dah makan tue. Naurah pon sudah. Anje je yg x makan kt rmh td. Tp rezeki mana boleh ditolak. Apatah lagi yang mempunyai ruang perot besar mcm aku nih. Hahaha. Pucuk dicita ulam mendatang kata orang tuh =P Sebab kat luar masih hujan, terpaksalah naik kereta menuju ke destinasi. Kejap je dah sampai. Ke Wisma Chinesse Chamber kat Jalan Ampang tue jer. We went to Ground Floor ke Restoran Cina Muslim Hj Sharin Low Grand. Masa nak masok situ je aku dah tahu kompem mahal rege makanan kt dlm nie. Well, tekaan aku tepat. Nasi goreng je pon RM8 yerp. Huhuhu...

Abang aku kalo bwk pegi makan mmg gitulah. Semuanya tempat yang boleh mengeringkan poket terutamanya utk org yg bergaji sederhana cam aku & habi. Memang kami surrender awal-awal la kalo kuar ngn Abg Eddy bab nak membelanja-membelanja nih. We are totally not in his 'class'. Kak Ya aku pulak jenis membayo aje. Sekali sekala katanya takde masalah. Sbnrnya Kak Ya orangnya simple & sederhana jer mcm aku. Bezanya poket dia tebal tp poket aku nipis. Hehehe. While Abg Eddy poket tebal & high class. Tp time ada Kak Ya, takdenya dia nk membayo. Selalunya lahh...kecuali kalo dia kata mmg dia yg nk open table. Hehe. Orang cam aku nie tumpang sekaki ajelah yerp ke deme tue. Rezeki adik beradik. Kehkehkeh =B

So kitorang pon makanlah pelbagai lauk yg dipesan. Kak Ya order ikan kerapu steam beso gile deme bg. Dish tu jer rege dah RM100+ T_T Aku rasa macam nak nanes. Eventho dah separuh kenyang sbb mkn kt rumah, aku & habi sungguh-sunguh tau melicinkan ikan tu semua. Kalo boleh makan tulang, itu pon aku rasa nak telan. Agagaga =P Ada udang masak butter with milk, kacang panjang goreng tepung, ayam masak kicap & telur dadar seafood. Sedap tp bila tau total RM kena bayo, rasa macam...adehhh...sekali makan dinner je dah RM300+ for 6 adults..aku dah bayangkan dah boleh tepek sini gambo oven, mixer & pressure cooker dah T_T rasa ralat ohhh....

Yelah..itu perasaan bg orang mcm aku & habi. For Kak Ya, dia kompem ckp sekali sekala takde hal. Abg Eddy pulak of kos rasa biasa aje gaknye. Ohh..alangkah berbezanya taraf hidup kami semua. Ehh..semalam aku ushar microwave Pensonic saiz medium rege RM99 je kt Tesco. Kat Giant mahal sket RM135. Pastu mixer pon murah jer dalam RM40 pon dah boleh dapat yang hand mixer tuh. Pressure cooker jenama Premier kat Giant yang 7L punya muatan ada promosi sampai 3/11 kalo tak silap aku rege murah RM20 dr usual price. RM69.90 jer wohhh!! Aku dah nak amek dah smlm. Tp bila habi ckp bayo sendiri, aku tak jd nak ambek. Sbb pk nak beli oven dulu. Hehehe.

Korang tengok eh. Kalo campurkan semua rege barang wishlist aku kat atas tu, total cuma RM209 jer wo!! Ada balance lg dr total RM makan kat restoran cina muslim tu. Betol tak? Rasanya boleh kaut sebijik Thermopot lagi utk senang buat susu Naurah. Huhuhu...apo nak dikato? Bg orang mcm kami, kena take turn la membeli every month tu if ada wishlist barang-barang macam tu. Tak boleh beli sekaligus teros. Kopak spjg bulan pulak nanti. Lagi pulak bila dah ada anak ni. Kkdg susu dah habis, diapers pon dah tinggal 3 keping or anak demam. Kena ada RM emergency jugak kan? 

Kena selalu beringat tentang RM nih. Jangan dah terhantuk baru nak tengadah....hukhukhuk




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat