Naurah: Food Poisoning

Khamis & Jumaat last week aku mc. So takdelah update dari ambo yerp. Sbb cuti dah tak banyak, gasak mc ajelah skrg. Sbnrnya boleh aje nk datang keje. Sbb sakit perot biasa-biasa aje. Tak teruk mana. Tapi sebab utamanya ialah nak jaga Naurah. Budak tu kena food poisoning kot. Muntah-muntah & cirit birit. Dah susut dah badan budak tu. Baru jer nak montel T_T

Anak kalo sakit memang asyik nak menempel dgn ibu dia aje. Aku pon tak sampai hati nak biar dia kat nursery dalam pada muntah-muntah gitu. Tak senang hati kalo g keje jugak weyh! Manjang ingat kat dia elok ker tidak. Takut nyusah ke pengasuh lebih pon iyer. Senang kata mmg rasa kena bertggjwb la pd anak tu bila dia sakit nih. Takleh lepas tgn pd orang lain sesuka hati jerp. Lebih-lebih MIL pon dah takde cuti nak tolong jaga. Takde arah dah la...

Aku bukan ape, keje bkn ade sgt. Cuma tang bos tak berapa memahami yang lemoh sangat. Kite amek mc dia bising. Kite amek emergency leave pon dia bising. Acane gitu? T_T Pasrah jelah yerp...Seb baek hari nie bos ok jer mood dia. Aku ckp tertinggal mc pon dia ok jer. Lega =D

Aku dapati bila anak cirit birit nih, aiskrim vanilla mmg membantu membantutkan cirit dgn kerap kot. At least takdelah selalu sgt dia cirbir tu. Gap pjg dalam 7-8 jam sblm jd ciribir balik. Ok sket gtu. Takdelah lemoh sgt badan budak tu mcm kalo kerap sgt cirbir kan? Masalahnya si Naurah nk makan eskrem pon payoh. Maybe sbb aku x perkenal selalu sgt ker dia eskrem nie kot. Hihi. Tp bila makan, mmg pjgn gap sblm dia cirbir lagi. Semalam ptg bdk tu makan, sampai pagi tadi xde dah cirbir. Lega rasanya =)

Maybe dah pulih sebelumnya. Aku pon tak sure. Nanti balik keje tanya kat MIL. Hehe. Budak tu lepas cirbir jer kompem lapo mintak nasi. Hari Sabtu aku bwk dia g KFC makan nasi ayam kat sana. Banyak dia makan. Senang hati aku. Semalam bwk makan nasi ayam lagi kat medan selera biasa jer. Banyak lagi makannya. Budak tu skrg makan nasi ayam dgn sup gitu aje. Ayam semua taknak. So aku & habi jelah tibai. Haha.

Nasi ayam nie tekstur nasi dia lembut & ada perasa. Tu pasal budak tu gemor bangat. Aku pulak kalo takat nak masak sikit-sikit nie memang malas. Tak cukup haul bile bahan semua tak cukup. So memang malas nak buat la. Tetibe aku teringat hari Khamis lepas aku g klinik dgn Naurah & Anje. Skali Anje lupe tutup api dapo yg aku soh dia tutup. Aku masak sup ayam utk Naurah. Adik aku g salah pusing ke kecikkan api pulak. Balik rumah MIL baru sampai, dia yg tutupkan api sbb bau hangit masuk rumah katanya. Rentung habis sup ayam aku T_T Takde rezeki namanya gitu. Redho ajelah. Nak marah pon tak guna sbb sup ayam dah jd kicap kering. Hahaha =p

Ok. Itu ajelah update aku hari nie. Pagi td siapkan Naurah, nampak kurus dah budak tu. Kesian dia. Dah lama tak sakit teruk gini. Sblm nie flu & batuk biasa-biasa jer. Takpelah. Dugaan Allah utk aku dlm menjaga anak sakit kot. Yang sakit, kite ikhtiar baikkan. Gtu aje. Mohon kesembuhan total budak tu dr Allah. Amin.



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat