Kisah-Kisah Menyampah

 Kisah 1

Sape nak soh aku rajin komen kat blog dia sila jangan letak benda alah yang huruf² tunggang langgang tu after tulis komen. Leceh taw kalo ada menatang tu kuor after dah komen. Nak naip benda alah tu lagi. Klik post lagi sekali. Bazir masa jer taw! Huhuhu...

Aku tau itu langkah selamat spy takde spam. Tp aku x buat gitu pon molek jer takde masalah apa. So buang ajelah word protection tu. Buat aku malas nk komen aje. Hahaha...

Tu antara salah 1 sebab knp aku jarang komen kat blog korang if blog korang mmg dah ada dlm blog list aku. Sebab lainnya adalah penyakit M or takde idea nak komen apa. Hehehe. Aci tak? =B

Kisah 2

Korang rasa menyampah tak kalo kat opis dah tutup lampu time lunch hour pastu ade jugak orang datang dingdong pintu pastu korang rasa kesian dalam pd meluat attend sama itu orang. Kejadian tu baru jer berlaku kat aku kejap nie. Memang rasa meluat gile sebab sah-sah lunch hour usually from 1 to 2pm office hour kan? Nampak ofis gelap, paham-paham sendirik la kan? Pukul 2 nanti datang la balik. Ini dingdong jugak macam tak paham isyarat.

Kalo ikot rasa meluat tu, boleh je aku ignore. Tak salah sbb masa rehat. Tapi sebab rasa kesian & rasa cam tak baek, aku bukak jugaklah pintu tu attend itu orang. Nak ambil cheque jer pon. Seb baek. Kalo datang nak tanya pasal nak sewa opis bagai memang aku kabo je siap-siap skrg lunch hour, orang keluar makan. Takde sape nak attend. Sila lah pegi mana-mana dulu or duduklah kat sofa empuk depan tu layan diri sementara menunggu pukul 2.

Kisah 3

Aku jawab call pastu orang tu tanya pasal invois bagai. Sah-sah orang tu nak cakap sama SALINA bukan SHARENA. Receptionist selalu sangat salah pass call kat aku. Cer tanya betol-betol nama tu siapa. At least tanya regarding what matter yerp? Kalo pasal finance, of kos la bukan aku tapi KAK SALINA! Buat aku hangit aje taw...terganggu kerja-kerja urgent aku...mwehehe =P

Kisah 4

Aku jawab call pastu orang tu terus cerita pasal ada orang komplen kat deme MP Sepang tentang pokok kat belakang Street Mall 2 which is under dept. aku punya selenggaraan dahannya dah terlalu panjang. Mengganggu persekitaran tempat parking & sebagainya. Sokay la receptionist pass pd dept. yang betul but not to the right person to act to the call.

Lepas mamat tu cerita semua, aku ckp ngn dia aku nak pass kat the right person which is under maintenance section kt dlm dept.  neh. Tetibe mamat tu kata ehh..tadi dah pass kat awak. Kenapa nak pass lagi ni? Aku ckp la td yang awak call mula-mula tu receptionist, dia pass kat saya sbb maybe dept. sy yang handle benda nie. By right dia tak sure. Tapi sebenarnya bukan sy yang in charge. Now sy nak transfer awk kat the right person. Barulah dia ckp ohh ok ok. Tetibe nak naik angin bila aku nak pass call pd orang yang betol. Ape kes? =.=

Pastu colleague aku yg aku pass call ckp orang MPSp tu bila ditanya awak sure ke pokok tu dalam kawasan selenggaraan kitorang bukan under MPSp ker? Tetibe cakap sy pon tak sure. Boleh gitu? Orang komplen kat ko, ko siasat la dulu betol ke tidak tempat tu under kitorang or orang lain. Tetibe sbnrnya pokok tu under selenggaraan majlis. Tak ke malu? Ini kes malas turun padang lah ni. Tau nak pass masalah kat orang lain aje.

Kisah 5

Tea lady tetibe bebel-bebel cam tuju kat aku sebab aku sorang jer yang boleh dengar dia bebel kat situ. Dia bebel kenapa tak cakap gula dah habis tadi? Now dah nyusahkan dia nak kena amek gula pastu datang balik dept. aku buat air. Dah banyak kali aku cakap aku jarang gilak buat air manis. Aku selalu amek air kosong tu jer dalam tumbler aku nie. Makanya bila jarang buat air manis, aku tak tahulah gula dah habis ker, teh dah habis ker semua kan? Yang u nak marah-marah bebel dekat i nie kenapa? 

One more thing, scope kerja sy tak termasuk pon check gula, teh, nescafe dah habis ke belom. Itu job scope awak. Hari-hari datang buat air kat sini. Kenapa tak jot down lepas buat air yang gula dah habis kat dept. sekian-sekian. So esok pagi datang terus bwk gula. Thats the right way kan? Now salah siapa yang sebenarnya? Saya ke awak? =.=




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat