My Sweet Tooth

Sneakers Cheesecake
Pavlova
Rainbow Cake with Italian Buttercream
Oreo Strawberry Cake
Carrot Walnut with Cream Cheese
Victoria Sandwich Cake

Sejak pregnant ke Naurah.....sampailah ke hari ini di saat ini...aku adalah seorang yang sweet tooth. Disitulah bermulanya pelbagai kisah aku dgn benda-benda manis nih. Padahal dulu tak suka gila segala macam dessert neh. Tp sejak Naurah dlm kandungan, mmg aku suka sgt benda-benda manis semua neh. Tapi masih boleh dikatakan terkawal lah sbb sedar diri yang gula antara penyebab berat badan meningkat dgn jayanya. Hehe.

But once in a while, mmg akan treat myself all the tempting desserts neh. At least once in 2 months. One more thing, suka sgt tengok deco yang colourful neh. Menarik tertarik da bommmbb!!! Dah macam budak-budak pulak dah suka benda warna warni ye dop? ^_^

So, setakat ke hari ini, kalo kek, aku suka tempah kat Kak Su, Bake Me Cupcake nih. Nak sponsor as a gift for hantaran kawen pon tempah kat dia aje. Senang sebab dekat dgn rumah aku kt BBST tuh. 5 minit jer dah sampai naik kereta. Aku rasa dia pon cam dah kenal muka aku nie kot. Hahaha. Kek buatan Kak Su memang sangat kena dgn tekak aku. Not too sweet but still so delicious. I like....

Well, yang aku tau memang membeli ajelah yerp. Nak buat sendiri, oven pon tak terbeli-beli lagi...maklomler...orang tak minat ni memang payah la sket...takot beli pastu pakai setahun 2 kali je buat kek. Selebihnya buat panggang ayam ngn ikan aje. Hahaha. But Insyallah by next year akn beli jugaklah. Nak buat ayam panggang madu resipi Kak Ya yang mabeles tuh...huhuhu =P



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat