Ropez Tunang 20.11.2011

Haiyohh!! Apelah malangnya hari nie lupe nak bawak wireless device pulak. Ingatkan semua benda dah transfer dr beg hitam tu ke beg gabak. Sekali bile tgk, nan ado T_T Sakit otak dibuatnya. So takdolah aku mengomen kt fb tu yerp hari nie. Harap maklom.

Sebenarnya aku excited nie nak cerita pasal semalam. Sebab semalam BFF aku Ropez bertunang kat rumah dia @ Samudera Terrace, Batu Caves. Siryes lawo lah rumah abah dia. Rumah jenis 21/2 tingkat & gated. Hampeh lupe nak snap pulak. Kalo tak bleh tunjuk sini. Sampai rumah Ropez around 1.30pm. Ingatkan dah lambat. Seb baek rombongan pihak lelaki lebih lambat. Maklomler all the way from Seremban. Ada sikit sesak kat area Ampang nun. Seb baek traffic masih bergerak.

So sampai-sampai aje, aku tak buang masa teros snap gambo hantaran & Ropez dgn sedara mara semua. Pastu sembang-sembang. Pastu snap gambo lagi. Seb baek Naurah baek je dgn habi ddk kat porch kereta yang dijadikan tempat buffet & santapan. Dapatlah aku perasan rasa cam belom kawen kat bilik Ropez tuh. Lupa suami & anak ada kt bawah. Haha. 

Bila jumpa kawan-kawan dr matrix sampai ler ke U yg masih blm berkahwin, perangai bujang semua keluar semula. Paling syok dpt jumpa sama Bai yang jgk BFF Ropez. Dulu kat U deme 1 bilik. So aku pon mmg BFF jugaklah sama Bai neh. Cumanya kurang keep in touch. Ngan Ropez jer yang aku selalu keep in touch sbb selalu gak chatting via gmail. In fact last jumpa Ropez masa aku buat open house Syawal yg lepas.

Diet pon rosak la sbb makan nasi 3-4 suap. Seb baek habi tegur. Aku bkn ape. Sayang nasi lebihan Naurah tu tak dimakan. Budak tu kalo takde sup bkn nak makan sgt. Tu yang mkn gak nasi dia sikit. Pas habi tegur, teros ratah lauk aje. Hehe.

Apa-apa pun, tahniah la ke Ropez sebab dah bertunang. Aku suka g rumah Ropez sebab parents dia peramah & masih lagi ingat nama glemer aku zaman dolu-dolu tu. Hahaha. Malu lak nk tulis kat sini. Adik-adik Ropez si Shila & Rafiq pon dah besar panjang. Rasa cam pelik pulak sbb dulu g sana deme masih bersekolah menengah & rendah. Now Shila dah kerja, Rafiq pon dah sekolah menengah. Well, aku pon dah anak sorang ye dop? ^_^

Oklah. Enjoice some piccas semalam. Ropez, aku tengah edit gambo-gambo ko yang beratus jumlahnya nie. Esok Insyallah aku upload kat fb k! Sabo tu separuh drp iman.....hehehe =P

Anak aku...biasalah kalo orang tak bape nk kenal neh ^_^

One of Ropez hantarans

Ropez posing ala-ala peranten...hehehe...
Abah Ropez sembang ngn habi kat bawah

Orang kat dalam tgh berbincang, budak nie buat onar (kasut Bai yg 4 inci tu hahaha)

Contoh gambo berseni...hakhak

Macam 3 dara pingitan. Tp ade pulak bdk pegang bear kt bwh tu. So x jadik nak perasan haha =P


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat