Royal Fundraising Dinner & Korea???

Assalamualaikum semua!!! ^_^ Tetibe molek beno entry pertama hari nie bagik salam ek? Cube hari-hari macam tue. Kan lebih afdhal. Tak gitu? Hehe.

So hari nie sudah pun mula bersiaran di office yang hanya dicintai krn tempat utk mencari nafkah & tempat update blog & fb selalu. Mengantuk la guys sekarang nie. Tido lambat pastu bangun awal. 6.30am kire awal la jugak kan? Hakhak. Gosok baju keje aku & habi, pastu Naurah pon bangun. Teros nak dokom sama aku. So merasa lah iron baju sambil dokom anak. Susah T_T 

Sebab nak cepat siap, aku letak budak tu kat bawah. Merasa la mendengar 'nyanyian' pagi dia tuh. Pekakkan telinga kejap sebab nak cepat siapkan keje. Ntah hape yg dia menangiskan aku pon tak tahu. Padahal aku ade aje kat sebelah tu. Haih...anak...anak...

Seb baek pastu mood dia dah ok. Nyanyi nursery rhymes seround dua, teros elok mood dia. Lepas mandi, dah siap, dia mintak susu. Habi siap mandi & aku pulak take turn. Turun bawah, habi basuh botol susu, aku ikat langsir rumah & kemas bantal yang bertaburan & kami pon bertolak. Sampai opis 5 minit sblm punch card merah. Yeayy!! =P

Just now my bos bg 2 tiket ke The Belum-Temenggor Rainforest Royal Fundraising Dinner. Venue kat PICC, Putrajaya. Date: Selasa depan. Aku terima aje tiket tu walhal belum tahu lagi dapat pergi ke tidak. Ini dinner rasmi sebab ada mantan PM Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi, Sultan Perak & of course big boss company aku iaitu Tan Sri Mustapha Kamal yang merupakan Chairman for Pulau Banding Foundation. Company aku bg donation jer dah RM50k. Huhu.

Kurus tak jari aku? Hahaha =.=

Baju kena pakai Dark Suit. Adeh. Baju ape pulak nak pakai neh? Kebaya hitam nan 1 tu ntah muat lagi ke tak ntah. Habi pulak kena pakai coat ker ek? Nie yang leceh nie kalo nak pegi event rasmi macam nie. Etika pemakaian tu buat kite rasa lemah aje semangat nak pergi. Tak kena ngan dress code kang termalu sendirik pulak. Hukhuk.

Kalo tetibe habi jadik out station ke Korea Selatan pd hujung minggu nie, sah-sah aku pulang balik tiket nie kat bos. Pagi tadi tanya habi, dia kata takde sape pon update dia pasal ke Korea tu malam tadi. So maybe postponed ke tarikh yang lain lah kot. Tu pasal aku berani amek tiket tu tadi. Selain bos dah hint events yang sebelum nie aku tak pernah pegi sebab alasan jauh dr rumah. Now buat kat Putrajaya takkan nak bagi alasan yang sama kan? Sendiri mau ingat la sebelum kena jelingan maut. Hwahaha...

Eventho tak sure, kite kena bagi good impression dulu kat bos. Jangan awal-awal ko terus tolak. Jawabnya memang seminggu dua lepas tu memang dia akan asyik carik kesalahan ko ajelah. Hahaha. Dah masak sangat dgn pe'el bos aku tuh ^_^

Korea Selatan. Akan bertambah lagi chop kastam negara lain dalam passport habi. Sape tak jeles kan? Dia jugak dah ada chop dr Singapore & Arab Saudi. Aku cuma ada Vietnam. Bangkok pergi sama-sama. So tak kira. Singapore, Insyallah next year *wink wink*. Arab Saudi....Insyallah ^_^ dalam proses tabungan. Moga Allah permudah.....

Hiburan ketika di kampong...ekekek =B

Bestnya kalo g Korea tetibe jumpe Song Seung Heon yang hemsem tuh...kehkeh. Habi asek gelakkan aku jer sebab macam-macam cara dah aku buat nak ikot dia ke Korea tuh tapi takde peluang jugak. Cuti dah takde. RM pon yillek. Memang sangat mustahil dapat ikot T_T Nanes la kite Naurah...huuu...




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat