MI4: Ghost Protocol


Walaupon 1 Malaysia tengah kecoh tentang filem Ombak Rindu dikala ini. Aku eventho ada jugak rasa sedikit teruja, malas nak layan sangat perasaan mahu turun ke cinema. Apetah lagi bila baca pelbagai review dari blogger sekalian. Aku rasa aku mesti masok pd komen yang negatif punyer. Aku kan memang sceptical sket citer-citer Melayu neh. Hehehe. Sebab dah pernah terkena. Tu pasal macam serik sket tuh =P

Sejak masok bulan 12, aku dah teruja lebih kat citer Mission Impossible 4: Ghost Protocol. Of course sebab pelakon utama dia Tom Cruise yang super hemsem eventho umo dah 49 tahun. Eh ye ker? Iyer kalo tak silap aku. Aku masih ingat lagi filem Top Gun dia jadik hero dulu. Masa tu dalam era 80-an lagi. Hohoho. Masa tu memang dah minat dah. Tapi kan, aku tengok jenis hero-hero mat saleh nie, makin berumur, makin hemsem pulak kan? ^_^ termasoklah Tom Cruise nie hah!

Kat US dah tayang awal bulan lagi citer nie. Aku manjang la tengok trailer dia kat youtube bagai. Hahaha. Kat Malaysia 15hb iaitu esok dah start screening. Tapi hari nie pon tayangan lewat malam dah ada. Mengenangkan RM dlm maybank2u tak banyak mana, terpaksa mintak belas ehsan habi transfer RM semata-mata nak purchase tiket wayang MI4 neh. Thanks habi. Siap bg lebih pulak duitnya =D mmuah..muahhsss. So itulah ceritanya. Aku dah beli pon by online citer MI4 nie kat TGV Cheras Selatan. Nape kat sana? Sebab dekat dgn rumah MIL kat Semenyih.

Well, as usual memang akan tgk tayangan yang pukul 10pm ke atas. Sebab nak bg Naurah tido dulu. Takpon curik-curik keluar masa dia tengah ralit main dgn pak-pak sedare semua. Ate kalo balik sane pong mmg dia tido ngn PIL kan? So, memang takde hal lahh. Hihi. Then bleh la merambu ramba ngn habi berangan tgh asyik masyuk bercinta jalan berdua berpimpinan tangan. Poyo. Plan asal nak tgk hari Jumaat malam Sabtu. Tapi tiket semua dah sold out utk tayangan malam. So terpaksa la amek utk Khamis malam Jumaat. Awal sehari. Bermakna balik keje esok pack barang balik Semenyih. Tido semalam kat sana & pergi keje on Friday dari sana. 

Naurah skrg tgh flu. Seb baek tak demam. Flu sebab nampak something kah? Hukhuk. Hrp tak melarat sampai demam lah. Jumaat tu plan tinggalkan dia kat rumah Andak aje. Sehari shud be no problem. InsyaAllah. So Sabtu dah boleh balik Sepang semula. Plan baek punyer =B


p/s: this year ini 2nd time kot masok cinema. first tgk citer last Harry Potter. dah jd mak bapak nie takbley lah nak selalu sgt tinggal anak sebab benda-benda yg lagho mcm nie kan? hahaha =P sedar diri siap2...alamak! mayonaise dh habis la kt rmh. ptg nie kene pegi beli neh...tetibe*



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat