Makan Banyak Masa Tak Sihat

Sebenarnya dah 2 hari badan aku sakit-sakit. Lesu. Memang terfikir nak pergi klinik panel mintak supplement yang power-power utk hilangkan semua rasa tak sedap neh. Maybe hari nie boleh pergi. We'll see. Malam tadi sebab rasa tak tahan sangat, 2 biji milidon 650 aku telan. Rasa okay la sikit sekarang nie. Tapi masih rasa perlu jugak mintak supplement. Mungkin menjelang umor 30-an nie memang gini la kot. Hukhuk.

Selain tu maybe dah kena start beli susu Anmum utk umur 30-an punya. Hari tu masa g Giant ada promoter kasi cuba perasa coklat. Hurmm..not bad jugak. Dia kata boleh bancuh ngan air biasa aje. Sejuk-sejuk memang best ah bagi bukan penggemar susu tepung macam aku neh. Hehehe.

Macam-macam pulak bab kesihatan kena jaga menjelang 30-an neh. Gaya macam dah tuo beno la kan? Uuuu...Tetibe rasa macam makin matang. Ye ker? Buwekkkkkkk!!!! =B

Ok. Ade 1 rahsia aku nak share dengan korang. Selalunya kan, manusia kalo sakit, maka selera makan pon berkurang kan? Kann? Tapi benda nie tak aplikasi pd aku taw! Kalo aku sakit, aku lagi kuat makan. Siryes tak tipu!

Contohnya macam pagi nie. Tadi aku dah makan kuih popia dgn roti sardin salut tepung. Sekarang aku tengah makan nasi goreng lauk hati ayam sambal. Hebat kan? HAHAHA...

Sebab tuelah masa mabuk teruk time pregnantkan Naurah dulu, badan aku tetap mengembang dengan jayanya. Makin aku rasa tak sedap badan, makin aku nak makan. Dgn harapan bila makan badan rasa oke. Tapi hakikatnya tetap tak oke jugak. Hormon kan? Tapi aku tetap tak pedulik. Aku rasa kalo aku tak makan, lagi sakit jadinya aku. 

Inilah salah 1 rahsia mengapa aku put on weight tremendously masa pregnant. Harapnya utk 2nd baby nanti tak macam gitulah ^_^

Nampak tu dagu berlapis? Bwahahaha...memang tak lawo lansong! =.=



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat